ליברמן במסיבת עיתונאים

"שיא בגביית המיסים מאז חורבן הבית השני"

שר האוצר, אביגדור ליברמן, כינס הבוקר מסיבת עיתונאים שנייה, בה הרחיב על המתווה הכלכלי אותו הציג אמש יחד עם ראש הממשלה, וכן ענה לשאלות העיתונאים (חדשות, כלכלה)

(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

שר האוצר, אביגדור ליברמן, כינס הבוקר (חמישי) מסיבת עיתונאים שנייה, בה הרחיב על המתווה הכלכלי אותו הציג אמש יחד עם ראש הממשלה וענה לשאלות העיתונאים.

בנוגע לזמן התחלת התוכנית סיפר, "אנחנו נחוקק את כל התוכנית עוד לפני פסח, וגם אם תוכנית הסיוע להתייקרויות במשק תאושר רק בחודש מאי, אנחנו נקיים את כל הסעיפים רטרואקטיבית מה-1 בינואר השנה", אמר, "הבעיה שהכנסת יוצאת לפגרה בתחילת מרץ. אני אנסה כמיטב יכולתי".

ליברמן הסביר מדוע התוכנית מתמקדת בנתינת נקודות זיכוי רק לגילאי 6-12: "הכוונה הייתה הפעם לעזור בעיקר למשפחות עם ילדים בבית הספר היסודי. עזרנו בצהרונים. מאיפה יבוא הכסף שאלו אתמול? והתשובה ניתנה היום, מהשיא מגביית המיסים ומהעודף בתקציב המדינה".

בהמשך הוסיף: "אי אפשר לרצות את כולם. לכן החלטנו לתת את הנקודות עד גיל 12. תמיד יהיה מי שלא יקבל והוא יהיה במצב רוח קרבי, אין מה לעשות זאת היכולת שלנו אני לא מחלק צ'קים בלי כיסוי".

בנוגע למתן הסיוע לעצמאיים אמר: "לא נחליט עכשיו. שום הפגנות ולחצים פוליטיים לא יגרמו להחלטות שלי. אני מקבל החלטות רק לפי נתונים. לא נקבל החלטות בעניין העצמאים לפני סוף החודש, נחכה לנתונים. לא היה ולא נברא שיש כבר מתווה סיוע לעסקים. הוכחנו שאנחנו מסייעים כבר לתעופה, לתיירות ולתרבות. אם צריך לסייע לעוד מישהו - נסייע".

"בסך הכל ההצעות נועדו להיטיב עם העם, כמו שהתבטאו בתחילת שנות ה-80. אני לא רואה מי בכנסת, מהקואליציה ומהאופוזיציה, יתנגד להורדת מכס על בשר ודגים", אמר.

ליברמן כמובן לא פספס את ההזדמנות לעקוץ את החרדים ולהמשיך בקו האנטי חרדי שלו והוסיף, "אני מניח שאולי במפלגות חרדיות תהיה התנגדות אבל זה בא לעזור למשפחות עובדות, ולכן אני צופה שכן נוכל להעביר את כל החקיקה בכנסת".

לסיום, הסביר מהיכן הכסף למימון התוכנית: "זהו הישג משמעותי שנרשם עם פרסום הצמצום העצום בגירעון. זה הרבה מעבר לכל תחזית הכי ורודה. ביטול החל"ת והמענקים הצדיק את עצמו", לסיום, ליברמן התפאר: "זהו שיא בגביית המיסים מאז חורבן בית שני. המשק חזר לעבוד בתפוקה מלאה. בדקתי, ולפי הנתונים שקיבלתי, היום יוצאים הרבה אנשים לחו"ל. יש שימוש גבוה בכרטיסי האשראי. המצב במשק בהחלט טוב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר