משחקי כסאות

שנאת החרדים מעבירה את ליברמן על דעתו

שר האוצר מאשים את החרדים ביוקר המחיה, ופוגע במאבק לחיזוק התחבורה הציבורית, רק כדי להזיק לשנואיו • ועדת חקירה לפרשת NSO לא תוביל לתוצאות אמיתיות • בנט לא מבין את תפקידו (חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
שר האוצר ליברמן. מונע משנאה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

אל תבנו על תשובות בפרשת NSO

ממשלת בנט-לפיד מתקרבת להקמת ועדת חקירה ממלכתית שלישית (!) תוך שמונה חודשי כהונה, שישית מהוועדות שהוקמו במשך כמעט 74 שנות המדינה.

סערת הריגול המשטרתי, שהלכה והתפתחה במימדיה ככל שהימים נקפו, הוכיחה כמה שגויה הייתה התנהלות השר לביטחון הפנים, עמר בר לב.

אף על פי שבתחקירים שמו לא שורבב והוא אינו נושא באחריות למעשי העבר, בר לב נחלץ להגנת המערכת, כדרך יוצאי מערכת הביטחון שעושים הכל כדי לשמור על הפרה הקדושה.

גם אם תוקם ועדה ממלכתית, קשה לדמיין שמסקנותיה תהיינה חותכות וביצועיות, כפי שאנחנו רואים בוועדה לאסון מירון - כי מי ירצה להסתכן בפרסום דרכי פעולה של השב"כ והמוסד?

בנט, שא באחריות

ראש הממשלה נפתלי בנט שוב יורד נמוך, כאשר נצפה ביום שני במליאת הכנסת מסמן לחבריו לשולחן הממשלה כי ראש האופוזיציה, בנימין נתניהו, משוגע.

זה נראה שלמרות הכל, למרות האבטחה והישיבות בדיונים והאחריות על גורל העם היהודי, לבנט עוד לא נפל האסימון שהוא ראש ממשלת ישראל.

מעבר לפגיעה במתמודדי הנפש וחוץ מזה שנתניהו הוא מורו ורבו של בנט, לא ייתכן שסמל שלטון יסמן תנועה מגונה לסמל שלטון שני, רק כי הוא עושה את תפקידו - ומבקר אותו. ראש הממשלה, יש לך תפקיד חשוב. שא באחריות.

ליברמן מונע משנאה

ימיו של אביגדור ליברמן במשרד האוצר מחדדים את שחששנו: שנאת החרדים מעבירה אותו על דעתו.

מלבד החלטתו לבטל את ההנחה לנוסעי התחבורה הציבורית בערים חרדיות, שר האוצר גם מאשים אותנו ביוקר המחיה בישראל. בישיבת סיעת ישראל ביתנו, לפני שהציג את התוכנית הכלכלית הלא טובה שלו, אמר ליברמן: "זה שבציבור החרדי יותר מ-50% לא משתתפים בכוח העבודה זו אחת הסיבות המרכזיות ליוקר המחיה".

אם בוחנים אותם מבחינה כלכלית, שני הדברים הללו לכל הפחות לא ברורים:

ראשית, למה לבטל את ההנחה בתחבורה הציבורית? הרי החרדים יכולים להוות דוגמה ומופת לחילונים באשר להזנחת הרכב הפרטי, אז אולי פשוט תעתיק את המתווה לערים חילוניות? הזינוק במחירים יכול להגדיל את כלי הרכב הפרטיים בחברה החרדית, אז מה הרווח?

שנית, להאשים את החרדים גם ביוקר המחיה זו אמירה שאפילו טיעון אחד אי אפשר להציב מאחוריה, כי מה יום מיומיים? לפני חודש 90% מהחרדים עבדו והיום רק 50%? למה העלייה קורית רק עכשיו?

ליברמן, אם לדעתך תעסוקת חרדים זה דבר חשוב ומשמעותי לעתיד המדינה, בוא תספר לציבור מה עשית כדי לדרבן חרדים לצאת לשוק התעסוקה או ללמוד באקדמיה. השקעת כסף? עזרת להם בתנאי הקבלה? מה עשית? ואם תרצה לומר ביטול סבסוד מעונות היום - אז לא, זו לא תשובה. היא רק עוד דוגמה לשנאתך.

"משחקי כסאות", סיכום השבוע הפוליטי ב"כיכר השבת", בהגשת כתבנו רפאל כהן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר