סערה בעולם התקשורת

יעקב ברדוגו הודח מהתוכנית "חמש בערב"; כך הגיבו בימין

התוכנית "חמש בערב" של העיתונאי יעקב ברדוגו היא התכנית המואזנת ביותר בגלי צה"ל, אולם בגל"צ מודיעים על הפסקת השתתפותו בתכנית. בחוגי הימין זועמים (עיתונות, ברנז'ה)

העיתונאי יעקב ברדוגו (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

השדרן הפופולארי יעקב ברדוגו נחשב כמי שהרים את נתוני ההאזנה של גלי צה"ל, ותכניתו היא המואזנת ביותר בתחנה. למרות זאת, הודיעו היום (חמישי) בגלי צה"ל על הפסקת תכניתו, תוך הבטחה לשלבו ברצועות שונות בתחנה.

בגל"צ נימקו את החלטתם במדיניות שנועדה "לייצר הפרדה ברורה בין חדשות לפובליציסטיקה", כשבכך הם רומזים לדעותיו של ברדוגו שמזוהות בצורה מובהקת עם חוגי הימין ועם תפיסותיו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו.

בחוגי הימין זועמים, והרשתות החברתיות סוערות. ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו כתב: "ההדחה של יעקב ברדוגו היא שערורייה ועדות נוספת לרמיסת הדמוקרטיה וחופש הביטוי על ידי השמאל. מנסים לסתום את הפה לימיני האחרון בגל״צ, ששידר את התוכנית המאוזנת ביותר ברדיו. לא ישתיקו את הימין ולא ישתיקו את ברדוגו".

הפרשן הפוליטי הבכיר עמית סגל כתב: "הדחתו של ברדוגו מהתכנית שאותה הביא לשיאי האזנה בגל"צ היא יריקה בפרצוף של המאזינים, וההמשך של ההשתלטות הפוליטית על התחנה. אין צורך להסכים איתו כדי להתחלחל מהמהירות שבה תכתיבים פוליטיים הופכים למכתבי פיטורים".

יו"ר ש"ס אריה דרעי כתב ש"ההחלטה השערורייתית והמקוממת של מפקדת גל״צ, להדיח את יעקב ברדוגו מהגשת תוכניתו הפופולארית, היא עליית מדרגה מסוכנת של סתימת פיות של מי שמשמיע את קולם של מליוני אנשים בישראל. לא מפתיע לגלות שזה מגיע מהמחנה ה׳פלורליסטי׳, שהכל מותר לו. בושה וחרפה".

איש הימין ינון מגל כתב כי "‏בפעם הבאה כשישאלו אתכם על החלטות מוזרות בפרקליטות או במשטרה או בבתי המשפט או באקדמיה או בתקשורת: "מה, אתם באמת חושבים שהשיקולים שם הם פוליטיים, ולא עניניים או מקצועיים?" תענו בפשטות: ברדוגו".

ד"ר אבישי בן חיים טען ש"הדחת ברדוגו מגל"צ מנפצת שקר גדול של הדיכוי: אם תצטיינו ניתן לכם שוויון הזדמנויות. מקרה ברדוגו מעיד, שדווקא מזרחים מצטיינים הופכים ליעד שההגמוניה עוד יותר שואפת לחסל. ההגמוניה לא דורשת רק הצטיינות, אלא כניעה תרבותית מוחלטת ומחיקת המסורת שלך, ואז תקבל קצת במה בגל"צ וכיו"ב".

חבר הכנסת אריאל בוסו (ש"ס) טען שמדובר בהדחה על רקע עדתי: "הם עוד יגידו עלינו מנציחי הקיפוח, האליטה מנקה מדפים מעלה מחירים ומפטרת מזרחיים. יעקב ברדוגו הודח בגלל העדה, בגלל המסורת, ובגלל היושרה ובעיקר בגלל הרייטינג!".

חה"כ משה אבוטבול (ש"ס) הוסיף אף הוא בחשבון הטוויטר: "הם מ-פ-ח-ד-י-ם… ההדחה של יעקב ברדוגו הינה בעקבות הפופולריות שלו ודעותיו שלא מתיישרים עם אבירי היושר המוסר והשלטון.. בושה!"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר