ניתוח גורלי

חלה בקורונה ובלע צבע; כך ניצלו חיי התינוק

אל ביה"ח הגיע תינוק בן 11 חודשים תושב העיר קריית גת שעל פי דברי ההורים, סבל מנשימה רעשנית במשך מספר ימים ללא שיפור, הבדיקה העלתה ממצאים מפתיעים (חדשות)

מישאל לוי | כיכר השבת |
התינוק שניצל (צילום: באדיבות המצלם)

אל בית החולים הציבורי אסותא אשדוד הגיע לפני מספר ימים תינוק בן 11 חודשים תושב העיר קריית גת. על פי דברי ההורים, התינוק סבל מנשימה רעשנית במשך מספר ימים ללא שיפור.

במיון הילדים נמצא כי התינוק היה חולה בקורונה - דבר שנתן הסבר מספק למצבו. בהתאם לכך, התחילו במתן טיפול תרופתי, אך צעד זה לא הניב שינוי ולאור הרעת מצבו נשלח להמשך טיפול ובירור במחלקת טיפול נמרץ ילדים.

בשיחה חוזרת של המשפחה עם ד"ר הלנה ורנסקו, סיפרו ההורים כי התינוק נוטה לעיתים לנשוך את פינת המיטה שלו וכיום חסר בה קצת צבע. למשמע הדברים, הוחלט לבצע במיידי צילום. תוצאות הצילום לא היו חד משמעיות, אך בהתייעצות משותפת של ד"ר נעה רוזנפלד, מנהלת טיפול נמרץ ילדים ופרופ' בן טארגין, מומחה לדימות ילדים, הוחלט להכניס את התינוק לחדר הניתוח.

הניתוח בוצע ע"י ד"ר שרון אבנת תמיר, מנהלת אא"ג, ביחד עם ד"ר דורית אטר, מנהלת ריאות ילדים וד"ר שמאיין מרדים ילדים.

במהלך הניתוח נמצאו חתיכות צבע יבש בגרונו, במיתרי הקול, מקום רגיש ומסוכן לתינוקות ובכלל. חתיכות הצבע הוצאו כולן ובשלמותן והניתוח עבר בהצלחה.

ההורים של התינוק אמרו בצאתם מביה"ח: "הצוותים המסורים של ביה"ח הציבורי אסותא אשדוד, הצילו לנו את הילד, הצילו לנו את גפן!".

"אנחנו רוצים להודות לכולם ובפרט לצוות טיפול נמרץ, האחיות והרופאים, על סבלנות וסובלנות, אדיבות ומעל הכל מסירות וטיפול בלתי מתפשר".

ד"ר נעה רוזנפלד מנהלת טיפול נמרץ ילדים: "העובדה שלתינוק הזה היתה קורונה וחום לכאורה נותנת מענה למחלתו של הילד. הסיפור של "לקוק" צבע, אינו נשמע כגוף זר מוכר בספרות הרפואית. בנוסף, לגפן, גם לא היה סיפור אופייני של השתנקות פתאומית כלשהי דבר שמאפיין סיפור של גוף זר".

"אבל בזכות רופאים ערניים והעובדה שתמיד צריך לחשוד בגוף זר ושיתוף פעולה בין כל הצוותים ניצלו חייו של התינוק.
שאיפה של גופים זרים היא דבר די נפוץ והיא סכנת חיים מיידית לילדים. עם השתפרות מצבו, הוחלט לשחרר היום את גפן לביתו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר