התנגדות גם בקואליציה

השרים אישרו: שכר המינימום יעלה בסכום זעום

השרים אישרו את הצעת שרת הכלכלה ברביבאי, במסגרתה יעלה שכר המינימום ב-600 שקלים, בכמעט ארבע שנים • התנגדות נרחבת למתווה, גם בתוך הקואליציה עצמה (כלכלה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
שכר המינימום (צילום: שאטרסטוק)

ועדת שרים לחקיקה אישרה הערב (ראשון) במשאל טלפוני את תיקוני החקיקה שסוכמו במסגרת "עסקת החבילה" במשק, שגולת כותרתה העלאת שכר המינימום התקוע, כחלק מהסכמות שר האוצר אביגדור ליברמן, שרת הכלכלה אורנה ברביבאי, יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, יו"ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי ונשיא התאחדות התעשיינים הד"ר רון תומר, שהתקבלו כבר לפני ארבעה חודשים.

בסעיפי התוכנית ניתן למצוא את העלאת שכר המינימום בדרך איטית במיוחד, לסכום נמוך במיוחד: מ-5,400 שקלים כיום - ל-6,000 בעוד כמעט ארבע שנים, בדצמבר 2025, וכל זאת בארבע פעימות. בנוסף, יתוקן חוק חופשה שנתית, ויתווסף יום חופשה לכל עובד המועסק עד חמש שנים במקום העבודה. צעד נוסף הוא תיקון חוק שעות עבודה ומנוחה, שמטרתו העסקה גמישה של עובדים עבור המעסיק ואיזון בית-עבודה טוב יותר עבור העובד, צעד משמעותי במיוחד עבור משפחות חרדיות.

ההצעה, לפי מפלגות העבודה ומרצ המרכיבות את הקואליציה ולפי מפלגות רבות באופוזיציה בהן ש"ס ויהדות התורה, לא עונה על הצרכים הנוכחיים, בטח נוכח עליית המחירים. לדבריהם, גם העלאה של 600 שקלים לא מסייעת לצמצום הקושי הכלכלי פה, בטח כשבמקביל המחירים עלו באלפי שקלים במצטבר.

גם בהצבעה עצמה הדבר בא לידי ביטוי, כאשר נציג העבודה בוועדת השרים לחקיקה, השר נחמן ש"י, התנגד, ונציגת מרצ, השרה תמר זנדברג, נמנעה - והיתר הסכימו כולם. השר נחמן ש"י אף רמז: החוק יורחב בוועדת העבודה והרווחה, שנמצאת בראשות חברת הכנסת אפרת רייטן-מרום מהעבודה - גם ללא הסכמת שר האוצר ליברמן. "הצעת חוק המחלישה את החלשים. לא ניתן יד למהלכים הפוגעים בשכירים", אמר לאחר ההצבעה.

יו"ר ועדת העבודה והרווחה, ח"כ אפרת רייטן (העבודה) הסבירה: "עסקת החבילה והעלאת שכר המינימום עליה הצביעו היום בועדת השרים לענייני חקיקה תגיע אלינו לועדת העבודה והרווחה. מבטיחה שתבחן בשכל ישר ובהיגיון, תוך שמירה על האינטרסים השונים וזכויות עובדים. לא נתעלם מהצרכים של המשק, הוודאות והיתרונות אך לא נעצום עין מחסרונות."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר