יוותרו הקדש

ביהמ"ש מנע את מכירת מבני "ביקור חולים"

בית המשפט המחוזי מונע את מכירת שלושת המבנים של בית החולים 'ביקור חולים' בירושלים כשהוא דוחה את בקשת כונס הנכסים לבטל את ההקדשים על המבנים העתיקים (משפט)

(צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

בית המשפט המחוזי מונע את מכירת שלושת המבנים של בית החולים 'ביקור חולים' בירושלים. בית המשפט דחה את בקשת כונס הנכסים לבטל את ההקדשים על המבנים כדי שניתן יהיה להשלים את תהליך המכירה שלהם ולהוציא אותם מכלל הגדרת מבנה ציבורי.

מדובר במבנים שהיו שייכים לאדם פרטי שתרם אותם בתנאי שהנכס ישמש כבית חולים ציבורי לעדה האשכנזית בירושלים.

מדובר בשני המבנים המרכזיים של בית החולים - בית היידן ומבנה צמוד אליו שבעבר פעל בו בית הספר לאחיות, שניהם ברחוב שטראוס 5-3. בנוסף לכך יש מבנה נוסף של בית החולים ברחוב תל חי 12, שהיה מיועד גם הוא למכירה.

בשל החלטת בית המשפט המבנים יישארו תחת ההקדשים, וינוהל על ידי בתי הדין הרבניים באמצעות הממונה על ההקדשות.

כזכור, כבר נחתמה עסקה לרכישת שלושת המבנים ב-100 מיליון שקל על ידי חברת טעמן נדל"ן של האחים חיים. העסקה נחתמה מול איש העסקים ארקדי גיידמק שרכש את המבנים בכ-140 מיליון ש"ח מכונס הנכסים בשנת 2007. בעסקה עם גאידמק הכונס התנה מראש שבמידה ורישום ההקדשות על הנכסים לא יוסר, הכסף לא יוחזר.

על פי הדיווחים, מתכוון כונס הנכסים הרשמי לערער על ההחלטה בבית המשפט העליון הן בשל מחויבותו לעשת כל מאמץ על פי ההסכם עם גאידמק והן בשל העובדה שגאידמק התחייב שבמידה וההקדש יוסר הוא ישלם עוד 3 מיליון דולר.

המפסידים הגדולים של החלטת בית המשפט, הם 600 עובדי העמותה של ביקור חולים שנקלעה לפירוק ואין לה את כספי הפנסיה לשלם להם כנדרש. החובות המוערכים של העמותה הן כ-200 מיליון ש"ח ומכירת הנכסים הכרחית לשם כך.

חלק מהמבנה של בית החולים זיו, בצד המזרחי של הרחוב אינו שייך להקדש ולכן שם העסקה תיוותר והזכויות ישמרו בידי טעמן ושיכון בינוי ששותפה בפרויקט. המבנה יוסב ל-212 דירות וייבנו בו גם שטחי מסחר ומרפאות.

עו”ד רם ז’אן, מייצג את הקדשות ביקור חולים בהליך המשפטי, ורחל שקרג’י, ממונה על ההקדשות בבתי הדין הרבניים. בוחנים מתווה שההכנסות מהנכסים ישמשו גם לתשלום פנסיה לעובדי ביקור חולים שכאמור נותרו מול שוקת שבורה וזכויתיהם נפגעו באופן קשה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר