שוויון בנטל - לכולם

עתירה לבג"ץ: לכלול בחוק הגיוס את הערבים

לאחר שחברי הכנסת הערבים עשו היסטוריה והצביעו בעד חוק הגיוס, ח"כ דוד אמסלם, הגיש עתירה לבג"ץ, בה הוא דורש לחייב את ערביי ישראל לתרום למדינה, בדיוק כפי שדורשים מהחרדים (חדשות)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
דודי אמסלם ב'עליון' (צילום: לשכת אמסלם)

חבר הכנסת דוד אמסלם, הגיש היום (שני) עתירה לבג"ץ, בה הוא מעלה דרישה, שבג"ץ יטיל חובת גיוס לצבא או לשירות לאומי גם לערביי ישראל - כמו הדרישה בחוק הגיוס כלפי החרדים.

את העתירה הגיש אמסלם באמצעות עו"ד מוטי שמעון, ושם נטען, כי יש להפסיק את הנוהג לא חוקי ולא ראוי של מחדל והתעלמות מגמתית פסולה של המשיבים מקיומם של ערבִים שהם מיועדים לשירות בטחון ויוצאי צבא כהגדרתם בסע' 1 לחוק חוק שירות בטחון [נוסח משולב] תשמ"ו 1986, בפעולות המשיבים לקיום ולהבטחת קיום הוראות חוק שירות בטחון [נוסח משולב] תשמ"ו 1986 וחוק שירות המילואים תשס"ח 2008 ולקיום צווים הניתנים ומפורסמים מפעם בפעם בידי המשיב 2 כ-"צו שירות בטחון (התייצבות לרישום, לבדיקות ולשירות בטחון).

חה"כ אמסלם שהגיש גם הצעת חוק בכנסת - הצעה שכמובן נפלה, פירט והסביר: "לפי חוק שירות ביטחון, על כל אזרח ותושב קבוע, ללא הבדלי גזע, דת, לאום או מוצא חלה חובת שירות ביטחון. כלומר, מוצאו הדתי של אדם אינו מהווה שיקול רלוונטי לחיוב בשירות ביטחון או למתן פטור משירות ביטחון".

"אולם", לטענת אמסלם, "מאז ומעולם, חובת שירות הביטחון לא נאכפת באופן קולקטיבי על המיעוט הערבי בישראל (אולם כן נאכפת על המיעוט הדרוזי והקהילה הצ'רקסית). הערבים בישראל אינם מקבלים פטור משירות ביטחון, לא מכוח סעיף 36 לחוק ולא מכוח סעיף אחר. סעיף 13 לחוק קובע כי "פוקד רשאי" ומכאן שסמכות הפוקד לקרא בצו היא סמכות שברשות".

"כך", מסביר אמסלם, "למעשה, הפוקד לא אוכף את חובת שירות הביטחון על הערבים בישראל שכן הוא אינו קורא ליוצא צבא ערבי להתייצב בלשכת הגיוס".

אמסלם אמר היום קודם שהגיש את העתירה: "ציבור הערבים בישראל זכאי לזכויות שמקבל כל אזרח ישראלי אולם לא נושא בשוויון בנטל בכל הנוגע לחובת הגיוס לצבא. מנסור עבאס מצביע בכנסת בעד גיוס חרדים, אבל הוא ובניו לא ישרתו ולא משרתים או תורמים למדינה מאומה".

"אני בעד ליצור שוויון בנטל כך שכלל האזרחים במדינה הזכאים לזכויות יישאו בנטל הגיוס לצה"ל או בשירות לאומי (אלא אם כן קיבלו פטור או דחיית שירות כפי שהחוק מאפשר) ובכך ימלאו את חובתם האזרחית."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר