ההגבלות למגיעים מחו"ל

לקראת חג הפסח: שקד הודיעה על תיקון שיעשה סוף למצוקת המשפחות

בעקבות פניית ח"כ יעקב אשר לשרת הפנים איילת שקד, בטענה לבעייתיות בהגבלות הכניסה לילדים בעלי אזרחות זרה, עקב אי יכולתם להתחסן, השרה הודיעה על שינויים (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Nati Shohat/Flash90)

מצוקת המשפחות בכניסה לישראל: חבר הכנסת יעקב אשר פנה היום (שני) לשרת הפנים איילת שקד, בעקבות פניות שהגיעו ללשכתו בטענה לבעייתיות בהגבלות הכניסה לילדים בעלי אזרחות זרה, עקב אי יכולתם להתחסן.

כיום, משרד הבריאות אוסר את כניסתם ארצה של ילדים בעלי אזרחות זרה שאינם מחוסנים או מחלימים, כשרק תינוקים עד גיל שנה יכולים להיכנס לישראל יחד עם הוריהם.

הבעיה היא שילדים אינם יכולים להתחסן, גם בגלל גילן וגם עקב כך שבמדינות רבות עדיין לא מחסנים כיום ילדים, כך שהנוהל הישראלי פוגע מאוד במשפחות רבות שמבקשות להגיע ארצה ואינן יכולות לעשות זאת בגלל פיצול המשפחות. ההורים אינם יכולים לטוס ללא ילדיהם הקטנים אך המדינה אינה מאפשרת את כניסתם.

בארצות הברית למשל מאפשרים להורים להכניס ילדים עד גיל 18 גם אם הם אינם מחוסנים ואינם מחלימים, בכפוף לבדיקה לפני הטיסה. כך גם במדינות נוספות באירופה שמאשרים זאת לילדים עד גיל 12 כשבחלק מהמדינות לילדים עד גיל 5 אין בכלל צורך בביצוע בדיקה לפני הטיסה.

לקראת חג הפסח המצוקה מתעצמת כשאלפי משפחות מבקשות להגיע לארץ כמנהגם מדי שנה ולחוג את הפסח עם המשפחה. פניות רבות הגיעו בנושא זה ללשכת ח"כ יעקב אשר, ובעקבות כך פנה אשר לשרת הפנים וביקש שתבחון את הדרכים האפשריות לפתרון המצוקה הקשה.

השרה שקד נענתה לפניה והודיעה לח"כ אשר כי בכוונתה לאשר את כניסתם של ילדים עד גיל 12, גם ללא חיסונים, החל מה-1 למרץ בעוד כשבועיים, זאת בכפוף למצב התחלואה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר