המהומות בשמעון הצדיק

ח"כ בן גביר הגיש תלונה למח"ש; לפיד: "פרובוקטור עלוב"

ח"כ בן גביר הגיש תלונה במח"ש נגד השוטרים שתקפו אותו ואמר: "מצפה שמח"ש תעשה את עבודתה ותמצה את הדין עם השוטרים האלימים" • השר לפיד: "ימותו אנשים בגללו" (חדשות)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
בן גביר, אתמול בשמעון הצדיק (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

המהומות בשכונת שמעון הצדיק בירושלים: שר החוץ וראש הממשלה החליפי לפיד, התראיין הבוקר (שלישי) לרשת ב', ובחר לתקוף את חבר הכנסת איתמר בן גביר. בן גביר, הגיש היום תלונה במח"ש על תקיפת השוטרים נגדו במהומות בשכונה ביום ראשון בלילה.

בן גביר כאמור הגיש היום תלונה למחלקה לחקירות שוטרים, לאחר שהותקף פיזית במהלך פינוי לשכתו הפרלמנטרית בשמעון הצדיק ונזקק לטיפול רפואי בבית החולים הדסה עין כרם.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר: "המשטרה חצתה קו אדום ותקפה אותי פיזית. אין מקום במשטרה לשוטרים אלימים ומדובר במעשה עבריינות שהם צריכים לתת עליו את הדין. אני מצפה שמח"ש תעשה את עבודתה ותמצה את הדין עם השוטרים האלימים ובמשטרה יפיקו את הלקח".

לפיד התראיין הבוקר לכאן חדשות ואמר: "חבר הכנסת בן גביר לא הגיע שם לשכונה בשביל להגן על יהודים, אלא הוא הגיע לשם כדי להצית אש ואלימות, הוא פרובוקטור עלוב".

לפיד אף הוסיף: "זה ניסיון נואש של נרקומן של תשומת לב לייצר פרובוקציות שיגמרו בחיי אדם. ימותו ערבים, ימותו יהודים בגלל ההתנהגות של האיש הזה".

ח"כ שלמה קרעי הגיב על דברי לפיד ואמר: "מי הוא שיטיף לנו מוסר כשהוא יושב עם האחים המוסלמים, ורוצה לשבת גם עם הרשימה המשותפת שרוצה למחוק אותנו מעל פני האדמה הזו?".

‏גם יו"ר ועדת החוץ והביטחון ח"כ רם בן ברק, התייחס הבוקר בגל"צ למהומות בשכונה היהודית ואמר: "בן גביר היה רוצה כאן תוהו ובוהו, חבל שיש ח"כים שתומכים בזה. בכל מקום שבן גביר נמצא זו בעיה - גם בכנסת הוא נזק"

בתוך כך, העיתונאי מוחמד מג׳אדלה מדווח, ‏יו"ר 'המשותפת' ח"כ איימן עודה, אמור להגיע היום לחקירה במשטרת ישראל, על העימות עם ח"כ בן גביר לפני כשלושה חודשים בבית החולים קפלן שברחובות.

ממשטרת ישראל נמסר: "במהלך פעילות במתחם, החל חבר הכנסת להפריע לכוחות במקום תוך שהוא דוחף את השוטרים ומנסה למנוע מהם להרחיק חלק מהנוכחים במתחם. השוטרים שהיו במקום ניסו להרגיע את ח"כ בן גביר ולמנוע החמרת האירוע ללא הואיל. ח"כ בן גביר המשיך להשתולל ותוך כדי אף חבט באחד השוטרים בפלג גופו העליון.
בשלב מסוים הוא נפל לקרקע כשנאבק עם השוטרים, והשוטרים הזעיקו באופן מידי את גורמי הרפואה למקום. צר לנו על הניסיון להכפיש את השוטרים שפעלו במקום לשמירת הסדר הציבורי תוך עיוות המציאות".

כזכור, בן גביר כינס אתמול מסיבת עיתונאים ודרש כי המשטרה תצמיד אבטחה לטל יושבייב, שביתו נשרף תשע פעמים, ובמהלך השבת נעשה ניסיון אף לרצוח את משפחתו, סיפר על ההצעות שהועברו לו: "היתה הצעה שמאבטחים של המוסד לביטוח לאומי שנמצאים בבניין במרחק של 200 מטר ישקיפו על הבית, אבל כולם רואים שזה רחוק, לא רציני ולא ישים".

"היתה הצעה נוספת של ראש עיריית ירושלים משה לאון לרשת את המקום במצלמות. אני מכיר ומוקיר את לאון אבל מצלמות יש כאן המון והן לא מנעו תשע פעמים מלשרוף את הרכב של טל ושלוש פעמים לזרוק בקתבים על הבית, עד ההצתה האחרונה שיכלה להביא לרצח המשפחה".

בן גביר הוסיף כי: "הייתה הצעה שהתביישתי לשמוע אותה, שנוציא את המשפחה עד הרמדאן, וגורמים יממנו לה דיור חלופי. אלה הצעות של התקפלות, הצעות מבישות. רק אתמול אמר ראש הממשלה בנט כי מדובר בנושא שמעניין רק את הבט"פ, והיום הוא מבין שזה אירוע מדיני. בנט, תוריד את האגו של המפכ"ל והממ"ז ותציבו שמירה על הבית. כל מה שביקשתי זה ניידת משטרתית ליד הבית כדי שהם יוכלו לחיות כאן בביטחון".

בן גביר סיים: "יש כל מיני פייק ניוז שאנחנו הולכים, אבל אני לא הולך מכאן, הלשכה לא מתקפלת והיא תישאר כאן. אם יביאו אבטחה אני אעבור למשימה הבאה, ואם לא יביאו נישאר כאן. אנחנו בעלי הבית במדינת ישראל, אנחנו בעלי הבית על ירושלים. מספיק עם ההפקרות, מספיק להפקיר את המשפחה ושבנט והמפכ"ל יפסיקו עם האגו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר