סאגת 'היעלמות' הבנות

בית המשפט ביטל את צווי ההרחקה לבכירים בחסידות גור

שבוע לאחר הסערה שפרצה סביב היעלמות בנות משפחת סנדיק, והטענות ל'חטיפה' שנדחו בידי המשטרה, ביהמ"ש ביטל את צווי ההרחקה נגד הרבנית מגור ובכירים בחצר (ארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
חסידי גור; אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

שבוע חלף מאז פרצה הסערה סביב היעלמות בנות משפחת סנדיק הגוראית מבני ברק, והטענות ל'חטיפה' כביכול - שנדחו כבר בידי המשטרה, אך כעת בית המשפט מבטל את צווי ההרחקה שהוצאו נגד בכירים בחסידות גור.

כפי שדווח ב'כיכר השבת', בשבוע שעבר דחה בית המשפט את הבקשה למתן צו הגנה לבנות בטענה ל"אלימות" שהופעלה כלפיהם והוציא צווי הרחקה לבכירים בחסידות גור ואסר עליהם ליצור קשר או לארח את הבנות.

בין הבכירים להם הוצא צו ההרחקה ניתן למנות את הרבנית מגור והגאון רבי אברהם בנימין זילברברג, מגדולי המחנכים וראש ישיבת שפתי צדיק.

הבוקר (שלישי) נידונה בבית המשפט בתל אביב עתירתם של בכירים בחסידות גור בדרישה לביטול צו ההרחקה מבנות משפחת סנדיק שהוצא נגדם. בית המשפט הכריע כי אין יכולת להוכיח את הטענות נגד המשיבים והוא ביטל את הצווים וממילא את האיסור לאותם בכירים לעמוד בקשר עם הבנות.

עו"ד אורי קורב, שייצג את בכירי חסידות גור בדיון, מסר כי "היום התקיים בשעה טובה הדיון בצו הארעי שניתן במעמד צד אחד כנגד הרבנית מגור ובכירים בחסידות גור וקבע כי הטענות כנגדם לא הוכחו. בית המשפט ציין כי הבקשה מבוססת על שמועות שלא ניתן להם כל ביסוס והוכחה.

"בהתאם, בית המשפט דחה את הבקשה וביטל את הצו הארעי כנגד כל המשיבים. בית המשפט אף הוסיף וקבע כי לדעתו קשר לקטינות בין בכירים בחסידות ובכללם המשיבים עצמם עשוי להיות מועיל. בכך באה לסיומה מסכת כזבים והתנפצה לרסיסים עלילת דם כנגד הרבנית ובכירים בחסידות גור".

בתיעוד מצולם שפורסם בשבוע שעבר ב'כאן מורשת' ע"י מנדי גרוזמן ואלי ביתאן, נראית האמא של הבנות כשהיא מתחננת בבכי ומבקשת מבנותיה שישובו הביתה. "ריקי, אסתי, אנחנו אוהבים אתכן. ריקי אני אוהבת אותך, אסתי אני אוהבת אותך, תחזרו אלינו. אסתי תבואי, ריקי אנחנו מחכים לך, אחים שלך, אחיות שלך, אבא ואמא, בואו, תבואו, אנחנו נקבל אתכן, אנחנו רוצים אתכן".

מנגד, בת אחרת של המשפחה, הגב' חנה מילשטיין - פרסמה הקלטה בה הטיחה דברים קשים בהוריה וטענה כי אחיותיה היו כלואות בחדר והאשימה את "אותה קבוצה שקמו לפרוש מחסידות גור והצליחו לשים את ידם על ההורים שלי". היא סיפרה כי היא הזמינה את אחיותיה אליה הביתה ועדכנה גם את המשטרה שהאחיות אצלה בבית.

כאמור, במשטרה הבהירו כבר בשבוע שעבר כי "התלונות נחקרות, במסגרתן נגבו עדויות הן מההורים והן מהקטינות נשוא התלונות ונשללה טענת החטיפה. גורמי רווחה עורבו בטיפול בסוגיה, ובשל מגבלות צנעת הפרט לא נוכל להרחיב מעבר לכך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר