המתיחות מול רוסיה

המלחמה החלה? מתקפת סייבר באוקראינה

ברקע המתיחות בין אוקראינה לרוסיה, דיווחים חדשים טוענים כי המתקפה החלה ואתרי אינטרנט מרכזיים באוקראינה חווים הערב מתקפת סייבר מאסיבית מצד רוסיה (בעולם, טכנולוגיה)

(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

על רקע המתיחות בין אוקראינה לרוסיה דיווח ב-BBC טוען כי המתקפה החלה ואתרי אינטרנט מרכזיים באוקראינה חווים הערב (שלישי) מתקפת סייבר מאסיבית מצד רוסיה.

על פי הדיווח, הותקפו בין היתר אתר משרד ההגנה ואתרי הבנקים פרייבטבנק ואושודבנק, באוקראינה חוששים כי המתקפה רק מהווה קדימון למתקפה כוללת ולתחילת המלחמה.

ב-99 שניות: מה קורה בין רוסיה לאוקראינה (עריכה: דודי פלוג)

סטארקום, מרכז ששייך לממשלה המקומית ומתעסק בהתגוננות מפני מתקפות מקוונות פרסם עדכון בפייסבוק על פיו "במהלך השעות האחרונות פרייבטבנק נמצא תחת מתקפת DDoS מאסיבית".

מתקפת DDos היא מתקפה קלאסית ופשוטה במלחמות סייבר, במסגרתה מאות אלפי בקשות נשלחים ברגע אחד לאתר המותקף ומבקשים את השירותים שמוצעים, עד שהאתר לא עומד בעומס וקורס, זאת מכיוון שיש רף מסויים של בקשות אליהם יכול כל אתר להגיב בשנייה, זוהי מתקפה פשוטה שקשה לעמוד בפניה.

כזכור, מוקדם יותר היום אמר פוטין בהצהרה משותפת עם קנצלר גרמניה, אולף שולץ כי "כמובן שאני לא רוצה לראות מצב של מלחמה באירופה", האמירות נלקחות בזהירות ברחבי אירופה והחשש מפלישה עדיין מטריד את המעורבות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר