מרגש • העתודה הרבנית

נפתח המחזור להכשרת 30 רבנים באירופה

בטקס מרשים בהשתתפות חברי בית הדין הגדול של אירופה והועדה המתמדת, נפתח המחזור השני להכשרת 30 רבנים מ-12 מדינות באירופה • נשיא הועידה הגר"פ גולדשמידט: "האתגרים העומדים היום בפני רב הקהילה בעולם כולו ובאירופה במיוחד הם רבים, וההתמודדות חייבת שתהיה על ידי הכלים המתאימים לתנאי הסביבה של ימינו" (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הסמינר לרבנים בהלסינקי (צילום: אלי איטקין, ועידת רבני אירופה)

המחזור השני להכשרת 'העתודה הרבנית של אירופה' של 'ועידת רבני אירופה - נפתח. 30 רבנים צעירים משתים עשרה מדינות, החלו בימים אלה תוכנית מקיפה לרבנים להתמודדות מול האתגרים בקהילה. במחזור הראשון השתתפו שלושים ושמונה רבנים צעירים המכהנים פאר בתשע עשרה מדינות.

במסגרת התוכנית הייחודית המתקיימת לראשונה בעולם הרבנות באירופה לומדים ומשתלמים הרבנים לעומק בהלכה ובמעשה במשך שנתיים בנושאים רבים ובהם; בדיקת מקוואות, השגחה על משגיחים במפעלים ובמסעדות, בירור יהדות מקדים ועוד. כך גם מקבלים הרבנים הכשרה מקצועית וכלים לפיתוח וניהול הקהילה בתחומי; תקשורת, מנהיגות, בניית הקהילה , ניהול וגיוס כספים, הופעה בפני קהל ועוד.

בטקס מרשים בהשתתפות ראשי 'ועידת רבני אירופה', חברי בית הדין הגדול של אירופה והועדה המתמדת, נציגי הארגונים השותפים והתורמים; 'נר לאלף' 'נצח' ו'מתנאל' והרבנים הצעירים, הציגו כמה רבנים בוגרי התוכנית מצגת מאלפת ומרגשת של היתרונות והאתגרים של התוכנית.

'ועידת רבני אירופה' החלה לפני כשנתיים בהפעלת תוכנית; 'העתודה הרבנית של אירופה' לההעצמת רבני הקהילות ולהכשרתם כעתודה הרבנית בהלכה ובקירוב ברחבי אירופה. במחזור הראשון השתתפו רבנים צעירים המכהנים ברבני קהילות בכמה ערים, בגרמניה, ספרד, שוויץ, רוסיה, צרפת, בריטניה, פולין, בלארוס, לטביה, מולדובה, שבדיה, בולגריה, פולין, יוון, רומניה, אוסטריה, גיאורגיה, אוקראינה ואסטוניה.

את התוכנית מלווים נשיא הועידה ורבה של מוסקבה הגאון רבי פנחס גולדשמידט, יו"ר הועדה המתמדת ואב"ד לונדון הגאון רבי מנחם געללי, וועדת רבנים קבועה של בעלי ניסיון רב ברבנות ובקירוב שבראשה; הגאון רבי משה לבל ראש ישיבת 'תורת חיים' במוסקבה והמנהל הרבני של הועידה, הגאון רבי ראובן לויכטר ראש הכולל 'מי הדעת' והרה"ג רבי נפתלי שיף מייסד ארגון 'נצח' והעומד בראשו. הרבנים שומעים שיעורי הלכה למעשה מפי גדולי הרבנים וזוכים למנטור צמוד של עשרים רבנים חברי הועדה המתמדת מכל רחבי אירופה, חברי מועצת הרבנות הראשית לישראל ובית הדין 'דרכי תורה'. את החלק המקצועי של התוכנית מלווה מר ניר אהרון.

הגר"פ גולדשמידט נואם

הגר"פ גולדשמידט אמר בטקס: "הרבנים הצעירים פועלים במסירות נפש תוך נטילת עצה מן הזקנים ובהדרכת ראשי הועידה והקימו קהילות לתפארת, יש מאין, שהתגבשו למרכזים של חיי יהדות שוקקים, כשחלקן קהילות שרגל יהודי לא דרכה בבית הכנסת כשמונים שנים. האתגרים העומדים היום בפני רב הקהילה בעולם כולו ובאירופה במיוחד הם רבים, וההתמודדות חייבת שתהי' על ידי הכלים המתאימים לתנאי הסביבה של ימינו. אחוזי ההתבוללות הם גבוהים מאוד ורבני הקהילות הם חוד החנית והציר המרכזי העומדים כחומה בצורה להגן לחזק ולהרחיב את הקהילה היהודית שברובה, לצערנו, אינה שומרת תורה ומצוות".

הגר"מ לבל אמר: "הרבנים שהכשרתם היא תורנית, מגיעים לקהילות כשמולם אתגרי ענק. כיון שלא מדובר בקהילות חרדיות אלא בקהילות הכלליות, במרבית הקהילות מדובר בקירוב רחוקים של ממש שיש לגבש את זהותם היהודית, ללמדם תורה ומצוות ולקרבם לתורה. אנחנו מסייעים להם לקבל תשובות מלשכות הגזית שבארה"ק לכל לבטיהם ולתת להם כלי התמודדות כדי לבסס את קהילות ישראל ולהרחיבם. האתגר עכשיו קשה שבעתים כאשר הקורונה פוררה את המבנה הקהילתי ויש צורך להשקיע בשיקום הנהרסות ולחדש ימים כקדם".

הגר"מ לבל שיבח את ראש מטה נשיא הועידה מר גדי גרוניך שמניע את התוכנית המופעלת בחסותם האדיבה של 'קרן פטריק ולינה דרהי', 'קרן פילג'נס' וגב' ג'ואל אפללו מראשי 'מתנאל', ואת מזכ"ל הועידה הרב אהרן שמואל בסקין שריכז את התוכנית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר