סיכום חדשות החוץ • צפו

הסאגה מול רוסיה תגמר בלי כלום? • השגריר

יהודים מתאזרחים בשביל כסף? • החוק ההיסטורי שאושר באוקראינה • מה יעלה בגורל הנשיא העצור? • כל זה ועוד בפינת 'השגריר' בהגשת ציקי ברנדוין לסיכום חדשות החוץ (השגריר)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: טוויטר, 27א, הקרמלין, אולף שולץ, הבית הלבן, לע"מ, צבא רוסיה, צבא אוקראינה)

אם אתם מרגישים מנותקים מהעולם או שאתם ממש מתעניינים בחדשות חוץ, מדי שבוע ב'כיכר' - "השגריר" בהגשת ציקי ברנדוין, תסכם עבורכם את כל האירועים שקרו ברחבי העולם.

איך העימות ברוסיה יסתיים?

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מסיג שוב ושוב את כוחותיו, אך במערב לא קונים את ה"נסיגה" של פוטין, וחלק מהמנהיגים טוענים להטעיה מכוונת לקראת פלישה.

פוטין טען כי הוא "לא רוצה לראות מלחמה באירופה", אך לפי תדרוך של נשיא ארה"ב, נראה שאנחנו רחוקים מאוד ממצב של רוגע. "עדיין יש אפשרות מוחשית למתקפה" טען.

אך למרות זאת, ביידן הודיע כי לא ישלח כוחות צבא לסייע לאוקראינה. "אנחנו מסייעים בדרכים אחרים" אמר. כך או כך, אנחנו ב'כיכר השבת' נסקר כל העת בכל התפתחות.

לכתבות בנושא:

יהודים מתאזרחים בשביל כסף?

"תחקיר" בעיתון בפורטוגל מעורר טענות לאנטישמיות. על פי התחקיר, יהודים רבים מבקשים לקבל אזרחות פורטוגלית לצורך רווח כספי. בתחקיר נכתב כי "הקהילה היהודית עושה מיליונים".

לכתבות בנושא:

האנטישמיות באוקראינה- לא חוקית

באוקראינה אושר חוק חשוב, שמוציא אל מחוץ לחוק את האנטישמיות. החוק, שאושר ברוב של 295 חברי פרלמנט ומתנגד אחד, קבע כי כל מי שיואשם באנטישמיות יוטל עליו קלון למשך 3 שנים ולא יוכל להתמודד לשום תפקיד ציבורי. בנוסף, בהתאם לחומרת העבירה, מי שיעבור על החוק צפוי גם לעונש מאסר בפועל.

מה יעלה בגורל הנשיא לשעבר?

בקשת הסגרה מפתיעה. צו הסגרה הוצא על ידי הממשל בארה"ב נגד נשיא הונדורס לשעבר הרננדס, אותו אנחנו זוכרים בזכות היוזמה שלו להעברת שגרירות הונדורס לירושלים.

הנשיא לשעבר, חשוד בניצול משאבי מדינה לצורך הברחת סמים לארה"ב. בסביבת הרננדס זועמים, שכן הונדורס בתקופת כהונתו התקרבה מאוד לארה"ב, וכעת אומרים, כי הנשיא לשעבר מרגיש נבגד.

לכתבות בנושא:

עד כאן מהשגריר!

בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר