הגזרה מתחממת

תומכי רוסיה הפציצו גן ילדים • רוסיה: אוקראינה התוקפנית

על פי דיווחים מאיזור הגבול, בדלנים אוקראינים שתומכים בפוטין הפגיזו גן ילדים אוקראיני בסמוך לגבול • צבא אוקראינה מכחיש דיווחים על פצועים: "נגרם נזק למבנה" • דיווח על ירי בשדה תעופה (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
פוטין לצד הגן שהופגז (צילום: shutterstock, 27א)

הגזרה מתחממת: על פי דיווחים היום (חמישי) באוקראינה, גן ילדים בלוהנסק הסמוך לאיזור הגבול עם רוסיה, הופגז בידי כוחות אוקראינים שתומכים ברוסיה.

עוד על פי הדיווחים, מקור הירי ככל הנראה מגיע מאיזור דונייצק, איזור בו מתנהלת בשנים האחרונות מלחמה בין השולטים בשטח - מורדים אוקראינים תומכי רוסיה שמעוניינים להסתפח לרוסיה. מוקדם יותר השבוע פוטין טען כי צבא אוקראינה טובח באותם אנשים, טענה שמעולם לא הוכחה.

הסבר: על מה ולמה העימות בין רוסיה לאוקראינה?

בנוגע לירי אל גן הילדים, למרות דיווחים של אזרחים ברשתות החברתיות על שני פצועים, בצבא אוקראינה טענו כי אין פצועים בשטח.

בארה"ב טוענים כי רוסיה הגדילה משמעותית את כוחותיה בגבול ביממה האחרונה, זאת לצד טענות מצדה של רוסיה ל"תוקפנות אוקראינית".

פוטין לצד הגן שנפגע

דובר הקרמלין טען מוקדם יותר כי "האיזור עלול להידלק בכל רגע. אוקראינה הגבירה את הפעולות האלימות שלה".

המורדים מנגד, טענו הבוקר (חמישי) כי אוקראינה הפרה את הפסקת האש "אוקראינה הפרה בגסות את הפסקת האש והשתמשו בנשק כבד, שהשימוש בו אסור לפי הסכמי מינסק". עוד טענו כי צבא אוקראינה ביצע ירי לאיזור הבדלני בהם הם שולטים לפחות 4 פעמים ביממה האחרונה.

על פי דיווחים - מקור הירי ממחוז דונצק המורד לעבר לוהנסק

הדיווחים באים לצד חוסר אמון מערבי לטענותיו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין על נסיגת הכוחות מאיזור הגבול עם אוקראינה.

אמש, טען מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן כי "יש את מה שרוסיה אומרת ואז יש את מה שרוסיה עושה". בהתייחס לטענת רוסיה כי הצבא הרוסי הסיג את כוחותיו מאיזור הגבול האוקראיני.

האימון הרוסי, השבוע (צבא רוסיה)

עוד אמר בלינקן כי "אנחנו לא ראינו שום נסיגה של כוחות צבא רוסיה. הם היו ועדיין נשארים צפופים בצורה מאוד מאיימת לאורך גבולותיה של אוקראינה".

"זה יהיה טוב אם הם ימלאו אחר מה שהם אמרו, אבל לעת עתה אנחנו עדיין לא רואים דבר כזה בשטח" הוסיף.

בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר