סערת האפליה בסמינרים

ח"כ כלפון: "מדוע ספרדים צריכים לשלם למאכער" • צפו

חבר הכנסת כלפון, שהגיש הצעת חוק שתשלול תקציב מסמינרים שיפלו בנות ספרדיות, עלה היום לנאום במליאה, ותקף בחריפות את הח"כים של ש"ס: "לא אכפת לכם מהאפליה - השתכנזתם" (חרדים)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
כלפון, היום במליאה (צילום: ערוץ כנסת)

ח"כ יום טוב כלפון מ'ימינה' מקדם חוק למניעת אפליה בסמינרים, חוק שיעצור תקציבים לסמינרים שיפלו בנות ספרדיות, היום (רביעי), עלה כלפון לדוכן הנואמים בכנסת, והסביר על הצעת החוק שלו, כשהוא שוב בוחר לתקוף את תנועת ש"ס.

לדברי ח"כ כלפון: "בימים אלו, מתחיל תהליך הרישום לסמינרים החרדיים, ובעוד בנות אשכנזיות לא דואגות, בנות ספרדיות - שיש להן ציונים טובים והכל בסדר, חוששות שלא יתקבלו לסמינר - רק בגלל שהן ספרדיות, והאבא שלהן, צריך לחפש מאכער שיעשה לו פרוטקציה להתקבל לסמינר - רק כי היא לה נולדה להורים הנכונים".

כלפון פנה לחברי הכנסת של ש"ס שישבו במליאה ואמר: "בש"ס שייכים לאצולה, לאליטה, שולחים את הילדים והנכדים שלכם למוסדות של האשכנזים והם מתקבלים - השתכנזתם".

"ח"כ בן צור זה נראה לך הגיוני?", פנה כלפון לח"כ מש"ס, ואמר: "אם שם התלמידה הוא אמסלם - היא לא תתקבל אבל אם השם שלה גפני, פינדרוס או פרוש, היא תהיה בפנים".

הח"כים מש"ס תקפו את כלפון וטענו שלא אכפת פה בכלל מהבנות הספרדיות, אלא הוא מנסה להטריל. "אם היה אכפת לך לא הייתה יושב בכזו ממשלה רעה".

"בצרפת יהודים מרוקאים הפכו להיות זוכי פרסי נובל כמו סרז' הרוש, בארץ - מרוקאים מנצחים ב'מאסטר שף, תופעת האפליה על רקע עדתי במדינת ישראל קיימת, חיה ובועטת ולא רק במגזר החרדי", אמר כלפון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר