אפליית הבנות הספרדיות

ש"ס עונה לביקורת: "העתיקו את החוק שלנו"

החוק שימנע את אפליית הבנות הספרדיות בסמינרים: ח"כ מרגי מש"ס, עונה היום לביקורת של ח"כ כלפון ותוקף: "אם היית מעמיק, ולא רק מעתיק את החוק של מאיר כהן, היית מבין" (חדשות)

בנות סמינר, תמונת ארכיון, למצולמות אין קשר לכתבה (צילום: קובי גדעון / פלאש 90)

ח"כ יום טוב כלפון מ'ימינה' מקדם חוק למניעת אפליה בסמינרים, חוק שיעצור תקציבים לסמינרים שיפלו בנות ספרדיות, בש"ס תקפו אתמול (שני) בחריפות, והוא הגיב להם, שהם תמכו בחוק בעבר, היום, חבר הכנסת מרגי השיב לכלפון על הטענות.

כזכור, בש"ס הגיבו אתמול להצעתו של ח"כ בחריפות ותקפו אותו; "מי אתה שתלמד אותנו על המאבק באפליית תלמידות ספרדיות? מוטב שתקיים אחוז אחד מהבטחות הבחירות שלך לפני שאתה נטפל אלינו. אפליית ההתיישבות הצעירה מול הנגב רשומה על שמך. חצוף!", נאמר בהודעה.

ח"כ כלפון הגיב והצליח להביך את ש"ס, כאשר הציג הצעת חוק דומה של ח"כ יואב בן צור מש"ס בכנסת ה-24, הצעה המבקשת למנוע תקציבים מסמינרים שיפלו תלמידות ספרדיות.

כמו כן, ח"כ כלפון הציג פרוטוקול מישיבת ועדת החינוך ב-2017, אז התבטא ח"כ יעקב מרגי כי היו"ר דרעי תומכך בחוק דומה שהגיש אז ח"כ מאיר כהן מ'יש עתיד', אך יצביע נגד רק בשל משמעת קואליציונית.

היום, חבר הכנסת מרגי הגיב לדבריו של כלפון ואמר: "כלפון קצת צניעות, הוא שאמרתי שביקשתי לחוקק זאת ונאמר אז שזה מופיע בחוק זכויות התלמיד, ואם היית מעמיק ולא רק מעתיק את החוק של מאיר כהן היית מבין שסה"כ העתק מחוק קיים".

"לכן חיזקתי את החוק הקיים בתקנות הרישום מ-2018, במאבק לא פשוט מול משרד החינוך. קצת צניעות ופחות זחיחות דעת לא תזיק לך".

"ח"כ כלפון", הוסיף מרגי והציג את המסמך עם הסעיף הרלוונטי ואמר: "לידיעתך נוסח התקנות בסעיף 10 שאני ניסחתי כיו"ר ועדת החינוך".

הסעיף שהציג יעקב מרגי

כזכור, אתמול אמר כלפון: "ש"ס טענו היום שההצעה שלי לשלילת תקציבים ממוסדות חינוך המפלים על רקע עדתי 'פופוליסטית ומיותרת'.חבריי בש"ס מתי שיקרתם? בהודעה שלכם היום או כשח"כ מרגי אמר ב-2017 ביחס לאותה הצעה שלולא השותפות הקואליציונית דרעי היה תומך בחוק? או שמא כשח״כ יואב בן צור הגיש לפני 3 שבועות הצעה כמעט זהה?"

"האם ש"ס מפחדת שהחוק שביוזמתי באמת ימנע אפליית בנות ספרדיות במוסדות לימוד? האם דרעי חושש שנצליח איפה שהוא כשל כל השנים? אם העניין עצמו היה בראש דאגתם של דרעי וש״ס הם היו תומכים בהצעת החוק שלי כי היא באה לדאוג לתלמידות ספרדיות, אבל כנראה שהפוליטיקה בש"ס היא מעל הדאגה לציבור הספרדי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר