משחקי כסאות • צפו

כשהממשלה רק העצימה את הביקורת נגדה

ליברמן ובנט הציגו תוכנית כדי להנמיך את זעם הציבור, ורק הגדילו אותו, כולל כעס קואליציוני • בלי יו"ר עוצמה יהודית אף אחד לא היה רואה את טל יושבייב, אבל מה הם מניעיו? (סיכום)

רפאל כהן | כיכר השבת |
בנט ולפיד (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

ליברמן שוב בורח מהביקורת - לחרדים

מכירים את זה שאתם מנסים לכבות שריפה, אבל במקום חומר מעכב בעירה, אתם זורקים חומר שרק מעצים את השתוללותה? בעקבות אירועי השבוע שחלף, בנט, לפיד ובעיקר ליברמן - מכירים מאוד.

התוכנית הכלכלית ל"מלחמה" בגל עליות המחירים הוגשה בצורה מלאת חורים והשאירה אוכלוסיות רבות מאחור, בעיקר השכבות החלשות, וניתן לומר כי רק גרמה לטלטלה גדולה יותר בקואליציה מזו שכבר הייתה.

אם ליברמן חשב שתוכנית קטנה תאפשר לו לברוח מביקורת, באו חברי כנסת מיש עתיד, כחול לבן, העבודה ומרצ והבהירו לשר האוצר: לא יקרה.

הראשון היה יושב ראש ועדת הכלכלה, מיכאל ביטון, שזוכה לתמיכה מלאה של יושב ראש מפלגתו בני גנץ; אחרים היו גם חברי כנסת מיש עתיד, שפועלים בשליחות ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד, שדורש תוכנית לעצמאים.

אחרי שליברמן הבין שהסתבך ושצריך ליצור סדר יום חדש, הוא שוב חיפש את החרדים, והציג תוכנית להגדלת תעסוקת החרדים. אולי מוטב שלהבא פשוט יביא תוכנית נורמלית וזהו.

מה היה קורה בלי בן גביר?

ראש הממשלה בנט, שר החוץ לפיד ושר הביטחון גנץ נזכרו השבוע בנעשה בשייח' ג'ארח, או שמעון הצדיק אם תרצו:

"אנחנו לא זקוקים לפרובוקטורים שיבואו כדי להדליק את האזור רק בשביל מטרות פוליטיות. אנחנו לא צריכים את עופר כסיף, איתמר בן גביר או אחמד טיבי כדי שיטפלו לנו בירושלים. זה התפקיד של ממשלת ישראל", אמר בנט השבוע טרם עלייתו למטוס לבחריין.

אבל אמירה זו הגיעה אחרי שביתו של טל יושבייב הוצת על ידי ערבים תשע פעמים ואף אחד לא התייחס, ורק עכשיו פתאום התחילו בכירי הממשלה לומר שהכל בשליטה ובטיפול.

הסיבה לכך היא כמובן הגעת איתמר בן גביר לאזור, שמיד הובילה לסיקור משמעותי ולזעם בחברה הערבית, אבל כנראה גם תביא את המשטרה בסוף.

(צילום: לשכת איתמר בן גביר)

הנקודה הנוספת שצריך להתייחס אליה היא מה כוונותיו האישיות של בן גביר - האם לסייע בה, או רק לתפוס כותרות נוספות?

אם האפשרות השנייה היא הנכונה, השלכות מעשיו יכולות להיות חמורות, בינו ובין הבורא יתברך.

"משחקי כסאות", סיכום השבוע הפוליטי ב"כיכר השבת", בהגשת כתבנו רפאל כהן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר