סערת הריגול

נגד הפרקליטות; מתקפה מסביבת נתניהו

אחרי שהגיבו בפרקליטות לפרשת הריגול בתיקי נתניהו והודו כי נמצאו חריגות בתיק אך קבעו כי המשפט ימשיך להתנהל כסדרו. בסביבת נתניהו הגיבו בחריפות, נגד הפרקליטות (ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
עננה מרחפת. נתניהו (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

אחרי שמוקדם יותר היום (רביעי) הגיבו בפרקליטות לפרשת הריגול בתיקי נתניהו והודו כי נמצאו חריגות בתיק אך "לא נמצאו האזנות ללא צו שבוצעו במסגרת החקירות", וקבעו כי המשפט ימשיך להתנהל כסדרו, בסביבת נתניהו מגיבים בחריפות.

"אנו דוחים על הסף את טענות הפרקליטות והמשטרה", נמסר, "לא ייתכן שהחוקרים יחקרו את החוקרים בלי שאף גורם נחקר באזהרה ובלי לחשוף לציבור את המידע שהושג בריגול לא חוקי. כשלפי הסקרים 75% מהציבור לא מאמין למשטרה, אי אפשר שהמשטרה תבדוק את עצמה ושהפרקליטות תאמץ את טענות המשטרה כאילו היו תורה מסיני".

בסביבתו המשיכו לטעון: "המשטרה כבר נתפסה בשקר כשטענה רק לפני ימים אחדים שלא ביצעה שום ריגול. ההודאה המטלטלת של המשטרה עכשיו, שהיא ריגלה 'רק' נגד מומו פילבר ואיריס אלוביץ׳ היא רעידת אדמה".

בהמשך, דרשו כי העניין יחקר באמצעות ועדת חקירה ממלכתית: "נראה שזהו קצה הקרחון בהיקף הריגול המשטרתי נגד אזרחי ישראל. לכן, רק ועדת חקירה ממלכתית תוכל לחשוף את היקף הריגול המשטרתי הבלתי-חוקי ולהגיע לחקר האמת".

כזכור, בפרקליטות טענו כי "בעניינו של פילבר, המערכת הופעלה והניבה תוצרים למשך מעט יותר מיממה. בחינת כלל התוצרים מהאזנת סתר של פילבר לא הניבה כל חומר חקירה העשוי להיות רלוונטי לתיק".

בהמשך הודעת הפרקליטות צויין כי "על פי הבדיקה, בצד הפקת התוצרים בהתאם לצו, ביצעה המערכת פעולות מסוימות, הכוללות העתקה של רשימת אנשי הקשר והעתקה של מספר פריטי מידע נוספים שהיו אגורים בטלפון הסלולרי של פילבר, שלא פורטו במפורש בבקשה למתן צו".

עורכי הדין בעז בן צור ועמית חדד, סנגוריו של נתניהו, מסרו: "אין ערך ממשי לבדיקה של המשטרה, כשהיא זו שכשלה והפרה את החוק. הפרקליטות מודה כי בהליך זה בוצעו פעולות בלתי חוקיות. גם לאחר שבועות ארוכים עדיין לא ניתן לבית המשפט גילוי מלא - כפי שנדרש - ביחס לשימוש בכלי פריצה וריגול. למשל - מה בדיוק המידע הפרטי והאישי שנשאב שלא כדין ממר פילבר, שהוא עד מהותי במשפט".

"לא ניתן להשלים עם מצב שבו מתבצעות פעולות בלתי חוקיות, אך טיבן והיקפן מוסתר במשך שנים מההגנה ומבית המשפט שדן בהליך. במועד קרוב יוגשו לבית המשפט בקשות לשם גילוי כל הנתונים הרלוונטיים, עד למיצוי העניין. מכל מקום, התנהלות זו של המשטרה, הטעונה ליבון ובירור עובדתי, היא נדבך נוסף המצטרף למכלול מטריד של פעולות חקירה פסולות ובלתי חוקיות שבוצעו כלפי עדים ונחקרים בהליך. כל אלה התבררו ומתבררים בבית המשפט".

עו"ד ז'ק חן, הסנגור של שאול ואיריס אלוביץ', מסר כתגובה: "הפרקליטות מודה שנעשה שימוש לא חוקי בכלי המשחית של תוכנת ריגול נגד עד המדינה המרכזי בתיק, מר שלמה פילבר, וניסיון לעשות כן נגד הגברת אלוביץ'. מעשים לא חוקיים אלה הוסתרו לא רק מההגנה, אלא אף מבית המשפט המחוזי ובית המשפט העליון שדנו בבקשות ההגנה לגילוי חומר חקירה".

"מכיוון שנתון חמור זה היה בידיעת המשטרה כל העת ולא גולה להגנה וכפי שנטען גם לא לתביעה, לא ניתן לסמוך עוד על דברים 'שנמסרו' לפרקליטות מהמשטרה בדבר הבדיקה שנערכה על ידה ובמעורבותה, כפי שמציינת התביעה בהודעתה. בכוונתנו לפנות בבקשות מתאימות לבית המשפט לצורך המשך בירור עד לחשיפה מלאה של כל מה שבקשו להסתיר מאתנו ומבית המשפט".

"כבר עכשיו, מתוך מה שנחשף ומודה בו הפרקליטות, שמצטרף לעוולות רבות ובלתי נתפשות שנגרמו לעדים וחשודים בתיק כפי שהתברר במשפט – ניתן לקבוע שבחקירת פרשה זו, המשטרה לא בחלה בשום דרך, אסורה ככל שתהיה, כדי לגרום להעמדה לדין של הנאשמים ויהי מה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר