"צעד משמעותי"

אוסטרליה הגדירה את 'חמאס' כארגון טרור

אחרי שהגדירה את הזרוע הצבאית של חמאס כארגון טרור, אוסטרליה החליטה להגדיר כך גם את הזרוע המדינית. בישראל בירכו על כך: "צעד חשוב במאבק העולמי נגד טרור" (מדיני)

רפאל כהן | כיכר השבת |
בנט ומוריסון בפגישתם בגלאזגו (צילום: חיים צח, לע"מ)

ממשלת אוסטרליה תכריז גם על הזרוע המדינית של חמאס כארגון טרור, כך הודיעה הלילה (בין רביעי לחמישי) שרת החוץ במדינה, קארן אנדרוז. הודעה זו מגיעה לאחר שהזרוע הצבאית של חמאס הוגדרה באוסטרליה כארגון טרור כבר בעבר. בכך אוסטרליה מצטרפת לארה"ב, בריטניה, האיחוד האירופי ומדינות נוספות שהכירו בחמאס על כל זרועותיו כאל ארגון טרור.

המשמעות מבחינת החוק המקומי אומרת שחברות בחמאס, או גיוס כספים למען פעילות ארגון הטרור, צפויה להוביל למאסר של עד 25 שנים, עובדה שיכולה להרחיק אנשים רבים מעבודה שכזו.

בהצהרתה אמרה אנדרוז אמרה כי "דעות החמאס מטרידות מאוד" וכי "אין מקום באוסטרליה לאידיאולוגיות השנאה שלהם". לדבריה, "חיוני שהחוקים שלנו יהיו מכוונים לא רק לפעולות טרור ולטרוריסטים, אלא גם לארגונים שמתכננים, מממנים ומבצעים את הפעולות הללו".

ראש הממשלה נפתלי בנט בירך על ההכרזה האוסטרלית: "אני מודה לידידי, ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון, על כך שפעל בנושא לאחר השיח שקיימנו בעניין החשוב הזה. זהו צעד חשוב נוסף במאבק העולמי נגד הטרור".

שר החוץ יאיר לפיד הוסיף: "‏אני מברך את אוסטרליה על ההחלטה החשובה להכריז על חמאס - על כל זרועותיו - כעל ארגון טרור. ההכרזה תהפוך חברות ו/או סיוע לחמאס לעבירה פלילית באוסטרליה. משרד החוץ מוביל, ביחד עם שותפים נוספים, מאמץ בינלאומי לפגיעה בארגוני הטרור וההכרזה האוסטרלית היא צעד משמעותי במאמץ הזה".

שר הביטחון בני גנץ צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "מברך את ממשלת אוסטרליה על ההיענות לבקשת ישראל והכללת ארגון חמאס ברשימת ארגוני הטרור. נמשיך לרדוף את הטרור בכל מקום ובכל זמן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר