לאחר שהוטל ספק

חושף האזנות הסתר; "כל האמת עוד תתגלה"

התחקיר שהסעיר את מדינת ישראל על האזנות הסתר של המשטרה: לאחרונה החלו לפקפק בתחקיר שפורסם בשל היעדר ראיות. חושף התחקיר מסביר: "סיכנתי את שמי הטוב" (משפט)

בני סולומון | כיכר השבת |
סערת פגסוס (צילום: חיים גלדברג, כיכר השבת)

סערת NSO וההאזנות הסתר של הממשלה: לאחר שהוטל ספק בתחקיר אותו פרסם העיתונאי תומר גנון ב'כלכליסט', הערב (מוצ"ש), הוא מגיב לראשונה על הטענות שהועלו נגדו.

לאחר הכחשות המשטרה את התחקיר ומכיוון שלא הוצגו ראיות ברורות מצד חושף התחקיר, החלו לצוף טענות קשות כנגד התחקיר ואף היו שטענו כי מדובר בתחקיר שאיננו נכון.

הערב, חושף התחקיר מגיב ואומר: "נשבעתי למקורותי: אגן עליכם עד שכל האמת תתגלה", כתב תומר גנון בחשבונות החברתיים שלו.

עוד הוא הוסיף: "הבטחתי: אעשה כל שביכולתי שלא תגמרו כמו ליאורה גלאט ברקוביץ', ענת קם, או אדוארד סנודן", הסביר גנון, כאשר הוא מכוון לחושפי שחיתות.

גנון הוסיף: "התחייבתי: אגן על כל היקר לכם- חירות, משפחה, קריירה- כי בחרתם לא לשתוק ולחשוף את האמת. סיכנתי את שמי הטוב לא בגלל תמימות. רק כי בדקתי את העובדות"

כזכור וכפי שדווח בכיכר השבת, בשלוש שנות כהונת רוני אלשיך כמפכ"ל המשטרה, לפי הדיווחים, המשטרה פעלה באמצעות תוכנת הרוגלה נגד 90 'יעדים' יחודיים, ובשנתיים שכיהן בהם מחליפו, מוטי כהן, שלא היה מפכ"ל קבוע אלא ממלא מקום בזמן המשבר הפוליטי המתמשך, הפעולה הייתה נגד 15 'יעדים'.

מהמידע שנמסר מהמשטרה לראש הממשלה נפתלי בנט עולה כי המשטרה ניסתה לפרוץ לשלושה יעדים בכירים, בדמות ראשי עיריות: מרים פיירברג מנתניה, יעקב פרץ מקריית אתא והשלישי - או יורם שמעון ממבשרת ציון או מוטי ששון מחולון. רק באחד משלושת המקרים המשטרה הצליחה לפרוץ.

באשר ליעדים אחרים שעליהם פורסם, כגון מנכ"לים של משרדי ממשלה, יש הבדל בין היעד שנגדו פעלה המשטרה לבין הנספח. לדוגמה, אם פעיל מחאה אמר לחבריו שהוא מתכוון לשרוף תחנת משטרה, יוצא נגדו צו, אבל אם הוא מדבר למשל עם מנכ"לית משרד המשפטים - המשטרה מאזינה גם לה כנספחת. דוגמה נוספת: כשראש עירייה חשוד ויוצא נגדו צו להאזנה, והוא משוחח עם מנכ"ל משרד האוצר, גם האחרון נחשב נספח והמשטרה מאזינה לו כתוצאה מהקשר ליעד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר