אלפי הפגזות ביומיים

"רוסיה מתכננת את המלחמה הגדולה באירופה מאז 1945"

אלפי הפגזות התרחשו ביומיים האחרונים במזרח אוקראינה, אך ברוסיה מאשימים את אוקראינה; ראש ממשלת בריטניה הזהיר ממה שרוסיה מתכננת; הנשיא ביידן יכנס את המועצה לביטחון לאומי (עולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
טנקים באוקראינה (צילום: שאטרסטוק)

המתיחות בגבול אוקראינה-רוסיה; אלפי הפגזות התרחשו ביומיים האחרונים במזרח אוקראינה, כך עולה מדו"ח של הארגון לביטחון ולשיתוף פעולה באירופה (OSCE), זאת בעוד רוסיה מכחישה כי שלחה את הבדלנים לבצע ירי לעבר יישובים באוקראינה, בניסיון להצית את המלחמה הבאה.

כלי התקשורת ברוסיה טוענים כי הצבא האוקראיני הוא זה שמבצע ירי הפגזים. אלא שמרגמות נורות גם בזמן סיור שערך שר הפנים האוקראיני עם עיתונאים במזרח המדינה.

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, אמר אמש בריאיון ל-BBC כי רוסיה מתכננת את "המלחמה הגדולה ביותר באירופה מאז 1945". לדבריו, "כל הסימנים מראים שהתוכנית כבר החלה במובנים מסוימים".

ג'ונסון הוסיף ואמר כי המודיעין טוען שרוסיה מתכוונת לפתוח בפלישה לבירה קייב. הוא הבהיר כי על הציבור "להבין את המחיר העצום שעלול להיות כרוך בלחימה".

ב'וושינגטון פוסט' דווח כי המודיעין האמריקני העביר לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן מידע על המתקפה הרוסית המתוכננת. לפי הדיווח, "ארה"ב השיגה מידע מודיעני על הפקודה" וציינו כי גורמי צבא וביטחון רוסים נקטו צעדים כדי ליישם את אותה פקודה.

הבית הלבן הודיע כי הנשיא ביידן יכנס היום (ראשון) את המועצה לביטחון לאומי של ארצות הברית כדי לדון במצב באוקראינה. "הנשיא ביידן ממשיך לעקוב אחר המצב המתפתח באוקראינה, ומתעדכן באופן שוטף לגבי אירועים בשטח", נמסר.

ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון הזהיר את הרוסים ואמר שהעולם יפעל לנטרל "כל אלימות שהיא מפעילה על אוקראינה". מוריסון אמר לכתבים כי "זה לא מקובל, לא מוצדק. העולם יפעל יחד כדי לנסות להתנגד למה שיהיה מעשה אלימות נורא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר