רוחות מלחמה

גנץ בטיפ לפוטין: "אני יודע שגם המנצח מפסיד"

שר הביטחון בני גנץ התייחס היום לעימות בין רוסיה לאוקראינה ואמר כי "כשענני מלחמה מתקרבים - האחריות של המנהיגים היא להרגעת הרוחות ולקידום השיח" (פוליטי, עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
גנת ופוטין (צילום: shutterstock, אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

בצל העימות בין רוסיה לאוקראינה, שר הביטחון בני גנץ העביר מסר לנשיא רוסיה פוטין ואמר כי "כמי שידע מלחמות אני יודע שגם המנצח מפסיד בהן."

"כשענני מלחמה מתקרבים – האחריות של המנהיגים היא להרגעת הרוחות, לקידום השיח, ולעמידה על העקרונות שישמרו על שלום העולם וביטחונו. כך צריך להיעשות בקונפליקט באוקראינה, ואני קורא לכלל הגורמים, גם אם אנחנו ברגע האחרון – יש לעשות הכל כדי למנוע שפיכות דמים."

בנוסף התייחס גם להסכם הגרעין המסתמן עם איראן ואמר כי "אנו מסתכלים בדאגה על המתקפות על ידידותנו באזור, שנעשות לפי הערכתנו בהכוונה ובאישור של איראן, ובאמצעי לחימה שחלקם יוצרו באיראן ושהידע להפעלתם נרכש באיראן. אנחנו רואים גם מה קורה בעיראק, שם איראן מנסה בימים אלו להתערב על ידי כוח קודס במוקדי ההשפעה".

"איראן גם מנצלת טיסות אזרחיות מטהראן לשדה התעופה הבינלאומי בדמשק להעברת אמל"ח מוסווה בציוד אזרחי, ומסכנת אזרחים על ידי העברות אמצעי לחימה במכולות המגיעות לנמל לאדקיה. איראן פוגעת בחופש השיט, המתקפות שלה משטח איראן באמצעות כטב"מים גם גבו בשנה האחרונה את חייהם של אזרחים חפים מפשע מבריטניה ורומניה מול חופי המפרץ. איראן מסכנת טיסות אזרחיות, שעשויות להיפגע על ידי כטב"מים שלחלקם אין יכולת לשנות את המסלול המתכונן."

גנץ התייחס גם לאירועים סביב לבנון ואמר: "איראן אחראית על חימוש שלוחיה בלבנון, ופוגעת בריבונות ויכולת המשילות של המדינה. רק השבוע ראינו מספר ניסיונות של חיזבאללה להפר את ריבונותה של ישראל. בהקשר הזה אני אומר בצורה ברורה – בכירי חיזבאללה מכירים היטב ומקרוב את רעש מנועי המטוסים שלנו ויכולותיהם. אם נידרש לתקוף בעוצמה, נעשה זאת ונגרום נזק גדול לארגון ומדינת לבנון תישא באחריות. נפעל איפה שנצטרך ובכל זמן שהדבר יידרש."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר