הציר הדיפלומטי ינצח?

מגיעים להבנות: פוטין וביידן אישרו פסגה בנושא אוקראינה

בתיווכו של נשיא צרפת מקרון, הסכימו נשיאי רוסיה וארצות הברית לקיים מפגש פסגה משותף בנושא אוקראינה • ההכנות יחלו בסוף השבוע, במידה "ולא תהיה פלישה" • לקראת סיום המערכה? (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
פוטין, מקרון וביידן (צילום: shutterstock ויונתן זינדל פלאש 90)

לקראת הסכמות? בצל רוחות המלחמה הסוערות הגיעו במהלך הלילה (בין ראשון לשני) נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין להסכמה לקיים מפגש פסגה בנושא המתיחות ולמציאת פתרונות.

לפי הודעת הארמון הצרפתי הפגישה תעסוק ב"ביטחון וביציבות האסטרטגית באירופה" ותתקיים רק במידה ורוסיה לא תפלוש לאוקראינה. מי שיזם את המפגש ומי שיתווך במהלכו בין הנשיאים הוא נשיא צרפת עמנואל מקרון, שלפי כשבועיים קיים מפגש בקרמלין עם הנשיא פוטין.

לפי ההודעות הרשמיות שני המנהיגים הסכימו לקיום הפסגה. ולפי הדיווחים ההכנות לקראתה יחלו כבר ביום חמישי הקרוב בפגישה בין שר החוץ הרוסי למזכיר המדינה האמריקני. בבית הלבן אישרו את הדיווח.

בתוך כך, אתמול הוחרפה המתיחות בגבולות לקראת מלחמה אפשרית, ואזורים במזרח אוקראינה - שכבר שנים נתונות למלחמה רדומה - ספגו אש. שר החוץ של אוקראינה ביקש אתמול ממנהיגי המערב להטיל סנקציות נגד רוסיה, זאת בצל הפרות הפסקות אש בגבול בין אוקראינה לבין כוחות הבדלנים שתומכים בפוטין.

אתמול (ראשון) שוחח נשיא צרפת עמנואל מקרון עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. עם תום השיחה בין השניים, פתח מקרון גם בשיחה עם נשיא אוקראינה זלנסקי.

במהלך השיחות, אמר נשיא צרפת לשני המנהיגים כי הוא קורא לפעול ב"מאמץ אחרון בכדי למנוע פלישה רוסית". בארמון האליזה מוסרים כי השיחה בין פוטין למקרון ארכה קרוב לשעתיים.

במהלך השיחה, כך מוסרים גורמים בקרמלין, אמר הנשיא פוטין כי מי שאחראים לעימות בין הבדלנים לאוקראינה אלו היושבים בקייב - והוא לא קשור לכל העימות.

ברוסיה החליטו להאריך את התרגיל הצבאי בבלארוס, מה שהביא את מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן לומר הערב כי "הארכת התרגיל הרוסי בלארוסי - מדאיג".

בתוך כך, ברוסיה תוקפים את הטענות של אוקראינה נגדה, ואומרים כי לרוסיה ולפוטין "יש את כל הסיבות האפשריות" לראות בזלנסקי כאחד שלא מוכן ליישם את הסכמי מינסק - הסכמי הפסקת האש משנת 2014.

בנוסף, בזמן שבאוקראינה מדווחים כי הבדלנים הפרו מאות פעמים את הפסקת האש ביממה האחרונה, ברוסיה טוענים כי כמות הפליטים שנמלטים משטחי הבדלנים לרוסיה גדל - זאת תוך ניסיון להציג את אוקראינה כתוקפנית.

גורמים ביטחוניים במערב טוענים כי רוסיה מנסה ליצור דה לגיטימציה לפעולות של צבא אוקראינה, זאת בכדי להצדיק תירוץ לפלישה לשטחה.

בהמשך הערב צפוי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לכנס את המועצה לביטחון לאומי ולדון בכל ההתפתחויות באיזור, בעיקר בגבול אוקראינה-רוסיה והבדלנים.

  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר