אחרי שהושתק

מופעי טראמפ חוזרים: ישיק היום את הרשת החברתית החדשה שלו

הנשיא האמריקני לשעבר שהחליט לפתוח במלחמה בענקיות התקשורת שחסמו אותו ברשתות החברתיות, ישיק היום את הפלטפורמה החדשה שלו בחנות האפליקציות של אפל (דיגיטל)

בני סולומון | כיכר השבת |
דונלד טראמפ (צילום: הבית הלבן)

ארבעה חודשים אחרי שהכריז על כוונתו להשיב מלחמה ברשתות החברתיות הגדולות, נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ צפוי להשיק היום (שני) את הרשת החברתית החדשה שלו - TRUTH Social.

על כוונתו בהקמתה הכריז טראמפ, כאמור, לפני ארבעה חודשים. לדבריו הרשת החברתית החדש, בשם "אמת חברתית", תביא את קול העם בלי סינונים, במטרה לפגוע בצמיחת תאגידי הענק.

בהודעה שמסר לתקשורת, הסביר נשיא ארה"ב לשעבר כי הוא הקים את הרשת על מנת "להתנגד לעריצות של ענקיות הטכנולוגיה", כלשונו. "אנחנו חיים בעולם שבו יש לטליבאן נוכחות עצומה בטוויטר - אך נשיא אמריקני אהוב מושתק. זה לא מקובל. החברות הגדולות בעמק הסיליקון השתמשו בכוחן החד-צדדי כדי להשתיק קולות מתנגדים באמריקה".

"הרשת נוצרה כדי לתת קול לכולם", הדגיש טראמפ. "אני נרגש להתחיל לשתף את מחשבותיי ולהילחם נגד ענקיות הטכנולוגיה. כולם שואלים אותי, 'למה אף אחד לא עומד מולן?' ובכן, אנחנו נעשה את זה בקרוב", סיים את הודעתו.

הרשת החברתית תושק בחנות האפליקציות של 'אפל'.

טראמפ זכור במיוחד כ'מלך הטוויטר' בשנים האחרונות. הוא לא היה צריך את גופי התקשורת המקובלים כדי להעביר מסר לציבור. הוא היה נכנס לטוויטר הפרטי שלו, אותו הפעיל בעצמו ע"פ מקורות בבית הלבן בשעתו, והיה מצייץ לאומה את תוכניותיו וביצועיו. כך גם נודע בישראל על הסכמי אברהם, בהן החתימה הראשונה מול איחוד האמירויות.

לקראת תום כהונתו, אחרי שהפסיד בבחירות לג'ו ביידן, התסיס טראמפ את אוהדיו מול גבעת הקפיטול, שם שוכנים הסנאט ובית הנבחרים האמריקני, וההמון שעט אל תוכו.

עבור הרשתות החברתיות בהן פעל, היה זה סימן שיש לעצור את כוחו, ואלו - פייסבוק, ובעיקר טוויטר כאמור - החליטו לחסום אותו מכל גישה אליהן, ולהשתיקו. הג'ינג'י שישב בבית הלבן החליט להשיב מלחמה, והיום, כאמור, ישיק את הרשת החברתית החדשה שלו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר