איווט המנותק

מתו 1,000 איש? ליברמן: "אני שלם עם זה לגמרי"

שר האוצר ליברמן מציג ניתוק - "הכל גן עדן", בריאיון שנערך עמו הוא הסביר - שלם עם המתים של הקורונה; לא תהיה עלייה בשכר; אולי ארוץ עם בנט וסער בבחירות ועוד... (בארץ)

ליברמן בוועידה, היום (צילום: ועידת הכלכלה, חברה וחדשנות- מקור ראשון; תמונה: )

שר האוצר אביגדור ליברמן ממשיך להיות מנותק ולשדר שמבחינתו "הכל גן עדן", בוועידת 'מקור ראשון', הנערכת היום (שני) בירושלים, התייחס ליברמן ליוקר המחייה, לקורונה ולעליית שכר המינימום, ליברמן "זכה" גם לקריאות בוז מהנוכחים.

בדיון שנערך עמו ועם העיתונאי חגי סגל, נשאל ליברמן על המדיניות הכלכלית שלו, הדואגת לעשרים ומזניחה את רוב הציבור בישראל ואמר: "כשנכנסתי לממשלה אמרתי דבר אחד, כל ההחלטות יתקבלו אך ורק על סמך שיקולים כלכליים ונתונים. לא יהיו החלטות פופוליסטיות אלא רק כלכליות. ואני כך מתנהל והנתונים טובים".

לגבי היחסים שלו עם בנט אמר איווט: "אני שמח שראש הממשלה ואני משדרים על אותו גל מבחינה כלכלית. יש אולי מחלוקות בדת ומדינה, אבל בכלכלה אנחנו רואים עין בעין. הפעם זה ימין שהוא גם ימין כלכלי, גם בנט וגם גדעון סער. בתחום הכלכלי זה באמת גן עדן".

כאשר נשאל על הביקורת הציבורית הרחבה בנוגע לביטול ההקלות שניתנו בזמן נגיף הקורונה אמר: "ביטלתי בשבוע הראשון את כל החל"תים, היה צעד לא פשוט ואני מודה לחברי לממשלה שנתנו גיבוי. דבר שני הודעתי שלא יהיו סגרים, אנחנו נלמד לחיות לצד הקורונה".

כאשר נשאל על כך ש"בחודש האחרון מתו 1000 איש מקורונה", השיב ליברמן, "תראה, אני שלם עם זה לגמרי. ההחלטה היא בסוף- כל החיים שלנו זה ניהול סיכונים. אתה חייב לקבל החלטות לא פשוטות לא פעם. זה לא רק ביציאה למלחמה. נניח אנחנו יודעים שכל שנה בתאונות דרכים לצערי ימותו 360, 350 אנשים, תלוי באיזה שנה,, אנחנו יודעים את זה מראש ואף אחד לא מוציא את הרכב מחוץ לחוק. כל החיים שלנו זה ניהול סיכונים. ההחלטה היא מאוד לא פשוטה, סך הכל החלטות לא פופליסטיות, החלטות נכונות ואני שמח שקיבלנו החלטות כאלה."

לגבי עליות המחירים ויקר המחייה הבלתי-נסבל בישראל, טען שר האוצר: "מחירי הדלק ממשלה לא מעלה ולא מורידה, זו נוסחה אוטומטית. ב-2012 מחירי החשמל והדלק היו יותר גבוהים. זה פועל יוצא מנוסחה שנובעת ממחירי הדלק בשוק העולמי. זה לא הממשלה הזו ולא הקודמת. קילוואט שעה חשמל במדינת ישראל יותר זול פי 2 וחצי מגרמניה, אחד המחירים הכי זולים מכל המדינות המפותחות".

לגבי יוקר המחיה, הוא השיב: "אנחנו באמת מדינה מאוד יקרה. אי אפשר בשמונה חודשים לתקן את כל העוולות מאז 1948. יש קפיצת מחירים בעולם, מחירי הגז קפצו ב-174 אחוז, מחירי הובלה ימית קפצו ב-600 אחוז, ולמרות זאת אנחנו משתדלים לעשות כמיטב יכולתנו. הוצאות הביטחון של ישראל גבוהות פי 2 וחצי מממוצע OECD".

כאשר ליברמן דיבר על שכר המינימום, פעילי תנועת עומדים ביחד המובילה את מאבק 'מינימום 40' להעלאת שכר המינימום התפרצו לדבריו וקראו לו: "אתה מנותק. הגיע הזמן להעלות את שכר המינימום".

אך ליברמן כמובן דחה את הקריאות להעלאת שכר המינימום מעבר למה שהוסכם בעסקת החבילה שנחתמה ואמר: "שכר המינימום בישראל יותר גבוה מארה"ב ומספרד ועוד כמה מדינות אירופאיות. הדבר הכי לא נכון כרגע לרוץ ולהעלות. שמעתי אנשים שונים ומשונים שאין להם מושג על מה הם מדברים. השלכות של עליית שכר מינימום יהיו מיד עליית יוקר מחיה, חלק מהמעסיקים לא יחזיקו מעמד ויפטרו. כלומר גם אינפלציה וגם אבטלה. כשאתה מגיע לעסקה עם כל הגורמים אי אפשר לבטל. עסקת החבילה נחתמה ב-3 בנובמבר, עד לפני שבוע אף אחד לא אמר כלום. זה לא יכול להיות. המכשיר הנכון לעזור לאלו שמקבלים שכר מינימום זה לא עוד תוספת אלא מענק עבודה, מס הכנסה שלילי. אי אפשר באופן חד צדדי אחרי שאתה חותם עם עוד שלושה צדדים שונים עכשיו לשנות ולבטל".

לגבי ביטול סעיף הנכד בחוק השבות אמר שר האוצר, "אני רוצה שנזכור מה כתוב במקורות, ואהבתם את הגר כי גרים הייתם בארץ מצרים, אתה לא יכול לנתק משפחה. אנחנו מנצלים את נושא הגיור לנושאים פוליטיים ומפלגים את העם היהודי. היום אין סיכוי שרות המואביה הייתה עוברת גיור אצל דרעי וגפני. גם לרות המואביה הייתה תרומה משמעותית לעם היהודי".

ומה ליברמן חושב על האפשרות של חבירה לבנט וסער לקראת הבחירות הבאות - הוא אופטימי, לדבריו: "יש לנו עוד 4 שנים, אנחנו צריכים לעשות עוד הרבה דברים, אני לא פוסל שום דבר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר