"תיקון הכרחי"

למען החרדים: האם מענק העבודה יינתן מגיל 21?

חוק הגיוס החדש שמקדמת ממשלת בנט-לפיד, פוטר את החרדים, בני 21 ומעלה - מגיוס; כעת, ח"כ יעקב אשר מציע מהלך גם במישור הכלכלי, שיכול לסייע לחרדים רבים (כלכלה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב)

האם הצעת חוק של ח"כ חרדי תסייע לחרדים לצאת לשוק העבודה? ח"כ יעקב אשר מיהדות התורה הגיש היום (ראשון) הצעת חוק חדשה, הדורשת להוריד את הענקת מס ההכנסה השלילי לגיל 21, במקום גיל 23 הנהוג כיום.

בדברי ההסבר נכתב כי "מענק עבודה הוא הדרך הממשלתית להיטיב עם עובדים בעלי שכר נמוך הנמצאים מתחת לסף ההכנסה המחייבת בתשלום מס הכנסה. הזכאות לקבלת ההטבה בנויה מפרמטר של רמת הכנסה וגיל העובד, כאשר לפי הנוהל הקבוע כיום זכאי לכך כל מי שהוא בן 23 ומעלה ויש לו ילד אחד לפחות, או בן 55 ומעלה ללא ילדים.

"מצב זה מפלה לרעה אלפי עובדים בגילאים נמוכים יותר, ובהם אלפי משפחות חרדיות, שעומדים בכל הקריטריונים העיקריים של המענק - ילדים ומצב הכנסה, ואינם מקבלים את מענק העבודה רק בגלל שאינם עונים לקריטריון השרירותי של גיל 23. החוק של ח"כ אשר מבקש לתקן זאת ולקבוע את גיל 21 כקריטריון הגיל".

הצעת החוק נבחנת בימים אלה על ידי הצוות המקצועי במשרד האוצר ואף נידונה בוועדת השרים לחקיקה, כשבהסכמת ח"כ אשר הוחלט לתת 14 ימים לצוות המקצועי באוצר כדי להשלים את העבודה על החוק.

ח"כ יעקב אשר: "מדובר בתיקון הכרחי ומתבקש ואני מקווה שבמשרדי האוצר והכלכלה יבינו את הפוטנציאל החיובי שלו על שוק התעסוקה ויאשרו זאת בהקדם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר