צוות הבדיקה קבע:

"המשטרה לא הדביקה רוגלה ללא צו שופט"

צוות הבדיקה שמינה ראש הממשלה נפתלי בנט לפרשת האזנות סתר של המשטרה קבע כי "אין כל אינדקציה שהמשטרה עשתה שימוש בתוכנת פגסוס ללא צו", בניגוד לנטען ב'כלכליסט' (אקטואליה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
פרשת פגסוס (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

צוות הבדיקה בראשות משנה ליועצת המשפטית לממשלה, עמית מררי, ובהשתתפות שני ראשי אגפים בדימוס בשב"כ, שמונה לבדוק טענות שונות שעלו בפרסומים בתקשורת על אודות שימוש לא חוקי לכאורה באופן בו משטרת ישראל מפעילה אמצעים לביצוע האזנת סתר הגיש היום (שני) את ממצאיו ליועצת המשפטית לממשלה.

בפתח מסקנות הצוות נקבע: "עם השלמת הבדיקה הטכנולוגית המקיפה של צוות הבדיקה והמומחים הטכנולוגים, אשר נשענה גם על מידע שהגיע מידי מומחים של חברת NSO, עלה כי אין כל אינדיקציה לכך שמשטרת ישראל הדביקה באמצעות תוכנת פגסוס שבידיה, ללא צו שיפוטי, מכשיר טלפון של מי מבין רשימת האנשים שפורסמו בתקשורת".

עם זאת, צוות הבדיקה מאשר חדירה למכשירים של שלושה מהשמותש הוזכרו בעיתון 'כלכליסט' אך מדגישים כי הדבר נעשה בצו שיפוטי: "קיימים צווים להאזנת סתר מסוג תקשורת בין מחשבים לגבי שלושה מבין האנשים שהופיעו ברשימה שפורסמה, כאשר לגבי שניים מתוכם על פי ממצאי הצוות אכן בוצע ניסיון הדבקה, ורק לגבי אחד מהשניים לגביהם ניתן צו ההדבקה הצליחה".

עוד טענו בצוות הבדיקה: "הבדיקה בוצעה גם ביחס למערכת נוספת שנכנסה לשימוש לאחרונה, אשר גם בעניינה לא היתה כל אינדיקציה לכך שבוצעה הדבקה או ניסיונות הדבקה לטלפונים הניידים של אף אחד מרשימת האנשים שפורסמו".

באשר לפרסום בעיתון 'כלכליסט' כי בוצעו האזנות למכ"לים של שלושה משרדי ממשלה בממשלה הקודמת, בצוות הבדיקה טוענים כל להד"מ: "בדיקה טכנולוגית מעמיקה נעשתה במערכת פגסוס ובמערכת הנוספת גם ביחס למכשירי הטלפון הנייד שהיו ברשותם של שלושת המנהלים הכלליים לשעבר של משרדי הממשלה ששמותיהם פורסמו, בין היתר באמצעות נתונים שהועברו על ידם בעקבות פנית הצוות לצורך בדיקות אלה.

"בדיקה זו העלתה אף היא כי אין כל אינדיקציה לכך שבוצעה על ידי משטרת ישראל האזנת סתר לטלפונים הניידים שלהם בדרך של תקשורת בין מחשבים, במערכות המשטרה שנבדקו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר