בתום הערכת מצב

ישראל החליטה: מפנים את השגרירות מקייב

בתום הערכת מצב, הוחלט במשרד החוץ להעביר את שגרירות ישראל בקייב ללבוב, מחשש לפלישה רוסית. ההחלטה נפלה בצל החמרה בעימות בין רוסיה לאוקריאנה והמערב (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

אחרי הערכת מצב שבוצעה במשרד החוץ ולאחר שיחות עם גורמים שונים, הוחלט במשרד להעביר את שגרירות ישראל בקייב ללבוב, שנמצאת במיקום רחוק יותר מרוסיה.

ההחלטה להעביר את השגרירות כאמור, נעשתה מחשש לפלישה רוסית ומחשש מכיבוש בירת אוקראינה בידי צבא רוסיה.

ההחלטה נופלת בצל התדרדרות בעימות, כשהערב (שני) טען ננשיא רוסיה פוטין כי יכריז "במהלך היום אם נכיר בגורמים הבדלניים". הגורמים הבדלניים, הם אוקראינים שכבשו שטחים ומעוניינים להסתפח לרוסיה - למרות שרשמית הם יושבים על שטחי אוקראינה.

ממשרד החוץ נמסר כי "בתום הערכת מצב שנערכה זה עתה במשרד החוץ ושיחות עם שורה של גורמים בינ"ל, החליט שר החוץ יאיר לפיד להנחות את צוות שגרירות ישראל בקייב בירת אוקראינה לעבור למשרדים הקונסולריים, שנפתחו בעיר לבוב במערב אוקראינה."

הסבר קצרצר: על מה ולמה העימות בין רוסיה לאוקראינה

"המשרד הקונסולרי בלבוב פועל להענקת מסמכי נסיעה לאזרחים ישראלים כבר מיום חמישי (17/2) והוא יסייע לאזרחים המעוניינים לצאת את המדינה בעיקר מהמעברים היבשתיים למדינות השכנות."

בהמשך הודעת משרד החוץ נכתב כי "משרד החוץ נערך לכל התפתחות, כולל אפשרות של יציאה יבשתית. במסגרת זו בימים האחרונים ערכו הדיפלומטים הישראלים ששוגרו ללבוב כמו גם אלה המשרתים בפולין, סלובקיה, רומניה, מולדובה והונגריה סיורים למעברי הגבול עם אוקראינה וקיימו פגישות עם הרשויות במעברים, על מנת להבטיח מעבר של אזרחים ישראלים, שירצו לצאת מאוקראינה."

לסיכום כתבו במשרד החוץ כי "משרד החוץ שב וקורא לאזרחים ישראלים הנמצאים באוקראינה לעזוב את המדינה מיד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר