ביקורת קשה בעולם

טנקים במזרח אוקראינה, זלנסקי: "שוקל לנתק את היחסים"

שר ההגנה האוקראיני: "רוסיה מנסה לחזור לימי רוסיה הסובייטית" • המתיחות מתגברת: פוטין מזרים כוחות צבא לדרום אוקראינה וסופג ביקורת קשה בעולם • זלנסקי: "שוקל לנתק את היחסים" (חדשות)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
נשיא אוקראינה וכוחות הצבא הפרוסים (צילום: shutterstock)

המתיחות גוברת: נשיא אוקראינה זלנסקי הצהיר היום (שלישי) כי הוא וצוותו שוקלים לבטל את היחסים הדיפלומטיים עם רוסיה. את הדברים אמר אחרי שאמש הכריז נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כי הוא מכיר בדונייצק ולוהנסק כמדינות עצמאיות, למרות שרשמית אלו שטחים השייכים לאוקראינה.

הנשיא זלינסקי טען כי לדעתו עדיין קיים סיכוי שלא תפרוץ מלחמה, אך הוסיף ואמר כי אם תפרוץ אחת כזו "מדינות נוספות יהיו בסכנה".

זלינסקי קרא לקהילה הבין לאומית להטיל סנקציות מיידית: "אל תמתינו להסלמה נוספת במשבר, תטילו סנקציות על רוסיה כבר עכשיו".

לצד זאת, נשיא רוסיה פוטין החל להזרים כוחות וטנקים רבים לשטחי אוקראינה שבשליטת הבדלנים, זאת אחרי שאתמול הכיר בהן כמדינות עצמאיות - מהלך שזוכה לקיתונות של ביקורת ברחבי העולם.

שר ההגנה של אוקראינה הצהיר היום כי "רוסיה", לדבריו, "מנסה לחזור לימי רוסיה הסובייטית".

כפי שדווח ב'כיכר השבת', אתמול (שני) בארצות הברית הודיעו על סנקציה ראשונים נגד חבלי הבדלנים ולפיה אזרחי ארה"ב לא יוכלו להשקיע כלכלית במחוזות הכבושים.

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון צפוי להציג בהמשך היום בפני הפרלמנט הבריטי חבילת סנקציות משמעותית נגד רוסיה ופוטין. כך מסר דוברו. ג'ונסון עצמו אמר הבוקר כי "הסנקציות של בריטניה יפגעו מאוד ברוסיה".

בתוך כך, שרי החוץ של מדינות האירופי צפויים להציג אחר הצהריים את חבילת הסנקציות שלהם. נציב החוץ של האיחוד האירופי אמר הבוקר כי "היום נציג סנקציות ראשוניות נגד רוסיה על ההכרה בדונייצצק ולוהנסק. התגובה שלנו לא תסתיים רק בסנקציות האלה, אנחנו נציב עוד בהמשך".

בתוך כך, בבריטניה כבר הכריזו כי "רוסיה פלשה לאוקראינה", וההשלכות הכלכליות כבר מגיעו כשמחיר חבית נפט מגיע ל-100 דולרים, מה שצפוי לייקר את מחירי הדלק בכל רחבי העולם.

הסבר אחת ולתמיד - על מה ולמה העימות בין רוסיה לאוקראינה

כזכור, אתמול הכריז נשיא רוסיה פוטין כי הוא מכיר במחוזות בהם שולטים המורדים כמדינות עצמאיות.

המשמעות של הכרה רוסית במדינות היא שרוסיה תוכל להזרים כוחות צבא בכדי להגיע לפלישה ממשית לשטחה של אוקראינה.

שעות לאחר ההכרזה, הורה פוטין לצבא רוסיה להיכנס לשטחה של אוקראינה באיזורים הכבושים בידי המורדים - זאת כדי לבצע "פעולות שלום".

במהלך הנאום שנשא נשיא רוסיה, טען פוטין כי "אוקראינה המודרנית נוצרה לחלוטין על ידי רוסיה. לנין ושותפיו יצרו את אוקראינה המודרנית על ידי הפרדת השטח מרוסיה".

עוד טען פוטין כי "אוקראינה קמה בזכות לנין (מנהיגה של בריה"מ לשעבר צ"ב) - וחלק ממה שעשה היה טעות".

בהמשך נאומו טען נשיא רוסיה לבעלות רוסית על שטחי הבדלנים: "הבולשביקים דחקו את דובאנס (שטח בדלני צ"ב) לתוך אוקראינה"

באופן אירוני, האשים פוטין את אוקראינה כי "רדיקלים תפסו את השלטון במדינה וביצעו מעשי טרור. סדרה של רציחות בוצעה ללא כל ענישה. באודסה השלטון רצח באכזריות. נעשה הכל כדי להעניש אותם".

עוד טען כי "אוקראינה כיום היא מושבה של המערב שנשלטת בידי ממשלת בובות". בהמשך גם טען כי "כל הספרים ברוסית מוסרים ממדפי הספריות באוקראינה".

פוטין טען כי הסיבה שהוא מתנגד לברית מדינות נאט"ו היא כי "רוסיה היא האויבת מספר 1 של נאט"ו, לכן היא רוצה דריסת רגל באוקראינה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר