הכרות ממושכת

ברק על נשיא רוסיה פוטין: "איש מוכשר ומחושב"

בצל המתיחות הגדולה בגבולות האוקראינים, ראש הממשלה לשעבר סיפר על היכרותו ארוכת השנים עם הנשיא פוטין, שיגר מחמאות וניסה להסביר מה רוסיה רוצה • וגם: על הצהרת אלי אבידר (ארץ)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
אהד ברק (צילום: פלאש 90)

ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, שחגג לאחרונה שמונים, התייחס היום (שלישי) למשבר בין רוסיה ואוקראינה וסיפר על קשריו עם הנשיא פוטין. לדבריו, אם תהיה פלישה לא יהיה מנוס מהתערבות של ישראל לצד ארצות הברית.

"אני מכיר את פוטין יותר מ-20 שנה", אמר ברק, בראיון שהעניק לאסתי פרז בתכנית 'בחצי היום' בתאגיד השידור הציבורי, "הוא איש מוכשר ומחושב ורחוק מלהיות משוגע. הוא משחק בקלפים חלשים. הכלכלה הרוסית חלשה מאוד. בעיניו, אם אוקראינה תמשיך לגלוש לידי נאט"ו גם הכיסא שלו בקרמלין יתערער".

ברק הוסיף והסביר: "אוקראינה בשביל הרוסים היא כמו החלקים הרגישים ביותר ביהודה ושומרון בשבילנו. ישראל במצב עדין. ארה"ב בעלת הברית העיקרית שלנו. מצד שני, יש לנו אינטרס עמוק ברוסיה. אם זה יגיע לעימות כלל עולמי ישראל תצטרך לקחת בגמגום את העמדה האמריקנית".

כזכור וכפי שדווח ב'כיכר השבת' אמש הודיע פוטין על הכרתו בשני המחוזות במזרח אוקראינה כאזורים רוסיים, והחל להזרים אליהם כוחות צבא בעודו סופג ביקורת עולמית. היום, בתגובה, הודיע נשיא אוקראינה כי שוקל לבטל את היחסים הדיפלומטים עם רוסיה.

במהלך הראיון התייחס ברק גם למשבר בקואליציה. "אני לא חושב שאלי אבידר רואה התפרקות של הממשלה", אמר ברק, כשמתכוון להצהרתו הצפויה של אבידר היום בה צפוי להודיע על התפטרותו מתפקיד שר ועל חזרתו דה פקטו לכנסת.

ברק הוסיף על אבידר: "הוא רוצה להשפיע והוא רואה שכשר בלי תיק הוא לא משפיע על כלום. הממשלה הזו טובה לאין ערוך מקודמתה, יש לה הישגים בתקציב ובקורונה. יש מחלוקות, אבל אין פולחן אישיות ועבודת אלילים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר