הסינים מכחישים

האם טיל סיני עומד להתנגש בקרוב בירח?

אסטרונומים טוענים כי הטיל שעומד להתנגש בירח ב-4 למרץ הוא חלק מרקטה סינית ששוגרה במשימה לירח בשנת 2014. הסינים מכחישים וטוענים כי הרקטה הושמדה (מעניין, בעולם)

(צילום: שאטרסטוק)

בעוד כעשרה ימים טיל עומד להתנגש בירח אך המחלוקת כעת היא - מי אחראי לטיל הסורר? האסטרונומים טוענים כי מדובר ברקטה סינית ששוגרה בעת משימה לירח לפני כשמונה שנים, אך הסינים מכחישים בכל תוקף וטוענים כי הרקטה המדוברת הושמדה מזמן בעת כניסה לאטמוספירה של כדור הארץ

דובר במשרד החוץ הסיני אמר בתדרוך לכתבים בתגובה לטענות האסטרונומים: "סין פועלת לפי החוק הבינלאומי לפיתוח ענייני חלל והיא תמשיך כך גם בעתיד". הדובר אמר כי לפי המעקב של סוכנות החלל הסינית, המשגר נשרף לחלוטין כשנכנס לאטמוספירה.

בתחילה טענו האסטרונומים, כי הרקטה שעומדת להתנגש בירח ב-4 למרץ היא של SpaceX, אך לאחר בדיקות מדוקדקות יותר הודו כי טעו בחישובים וכי לא מדובר ברקטה של SpaceX אלא במשגר הסיני - Long March 3C של סוכנות החלל הסינית, ששיגרה את המקפת צ'אנג-אה 5 T1 לירח באוקטובר 2014.

על פי ההערכות, הרקטה תפגע ב-4 במרץ בצד הרחוק של הירח, ליד קו המשווה שלו. היא צפויה להתנגש בירח במהירות של 2.58 ק"מ לשנייה – 9,288 קילומטר לשעה. לא צפויה משמעות ישירה לכדור הארץ מהפגיעה אך עצם זיהום החלל בשברי מתכת נמצא במחקר ומעקב. האסטרונום ביל גריי שחוקר את ההתנגשות אמר כי אינו מכיר מקרה דומה לזה של פגיעה לא מכוונת של פסולת חלל בירח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר