אוסטרליה נגד פוטין

ראש הממשלה חשף: הפלישה ב-24 השעות הקרובות

סקוט מוריסון, ראש ממשלת אוסטרליה טען במהלך נאומו הבוקר כי רוסיה מתכננת לפלוש תוך 24 שעות. בנוסף, הכריז גם על סנקציות • באוקראינה מגייסים חיילי מילואים (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
מלחמת רוסיה-אוקראינה (צילום: צבא רוסיה)

אחרי שבמדינות רבות במערב הכריזו על סנקציות נגד נשיא רוסיה פוטין, היום בבוקר (רביעי) הכריז סקוט מוריסון, ראש ממשלת אוסטרליה על רושת סנקציות נגד פוטין.

במהלך נאומו, חשף מוריסון כי על פי מודיעין המגיע לידיו, רוסיה מתכננת לפלוש לאוקראינה ביממה הקרובה. הדברים באים בצל ההחלטה באוקראינה להפעיל את מצב החירום במדינה שיאפשר לממשלה להגביל תנועה ועצרות וכן הגבלה של כלי התקשורת בנושאים שיכולים לפגוע בביטחונה.

מוריסון אמר כי "הפלישה לרוסיה כבר למעשה התחילה עם ההחלטה של פוטין להכיר במחוזות הבדלניים כמדינות עצמאיות".

בתוך כך, באוקראינה החליטו על גיוס עשרות אלפי חיילי מילואים בכדי לנסות ולהדוף את רוסיה במקרה שתחליט לפלוש צבאית.

אמש נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הכריז על מספר סנקציות נגד רוסיה ואמר כי "אתמול פוטין הכיר בבדלנים כמדינות עצמאיות", פתח הנשיא את דבריו, "היום הוא שולח כוחות לאיזורים בהם הכיר, זאת ההתחלה של הפלישה האוקראינית".

"מדובר בהפרות חמורות של החוק הבינלאומי", הזהיר והוסיף: "היום אני מכריז על הסנקציות הראשונות, נמשיך להטיל עוד כאלה אם רוסיה תמשיך", הסנקציות המדוברות אוסרות על נתינת כספים מהמערב לרוסיה, אלו סנקציות קלות ולא משמעותיות שככל הנראה לא יניאו את פוטין מהפלישה.

"אין לנו כוונה להילחם ברוסיה", הדגיש, אך "נטיל סנקציות שירחיקו את רוסיה מכל מימון מערבי, הגנה על החירות גובה מחיר - נוודא שהעימות הזה יפגע בכלכלה הרוסית, לא בשלנו". לסיום אמר כי "אנחנו ובני בריתנו פתוחים לדיפלומטיה - אם הרוסים יהיו רציניים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר