שלב אחר שלב • נחשף

מצור על קייב והחלפת השלטון; התכנית של פוטין

שעות אחרי הפלישה, במודיעין האוקראיני חושפים את התכנית של פוטין לימים הקרובים • בתכנית: החלפת השלטון, הקמת ממשלה רוסית, מעצר נבחרי ציבור ומצור על הבירה (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

זמן לא רב אחרי הפלישה הרוסית לאוקראינה, נראה כי הצבא הרוסי מתקדם בקצב מהיר לכיוון בירת אוקראינה קייב. כעת, המודיעין של אוקראינה חושף את התכניות של הנשיא פוטין ליום שאחרי נפילת אוקראינה לידיו.

על פי ההערכות המודיעין, לכל המאוחר עד הבוקר יגיעו כוחות הצבא לאזור קייב ויטילו עליה מצור. חשמל, מים ומזון לא יוכנסו לעיר.

לאחר כיבושה של קייב ושל אוקראינה, צפויה רוסיה לעצור ולאסור חברי פרלמנט, בעיקר חברי פרלמנט שהביעו התנגדות רבה לרוסיה ופוטין.

בנוסף, כך על פי המודיעין, צפוי הממשל הרוסי להקים ממשלה בראשות נשיא אוקראינה לשעבר הפרו-רוסי, ויקטור ינקוביץ', שהודח בשנת 2014 ועזב את המדינה בבושת פנים. ברוסיה מתכוונים להציג מצג כי הוא ינהיג את אוקראינה עד לבחירות - אלא שבמקרה כזה ככל הנראה, אוקראינה תהפוך למדינת חסות של רוסיה.

לאחר כל הצעדים הללו, כך על פי הערכות המודיעין, הנשיא פוטין צפוי להכריח את אוקראינה להכריז בכך כי שטחי קרים שנכבשו מאוקראינה בשנת 2014 שייכים לרוסיה. בנוסף, יחייב את אוקראינה להכיר בעצמאותם של המורדים במזרח המדינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר