מלחמה באוקראינה

זלנסקי לרב בלייך: "אנא, בקש מהיהודים להתפלל"

נשיא אוקראינה היהודי, ולדמיר זלנסקי, שוחח בטלפון עם רבה הראשי של אוקראינה, הרב יעקב דב בלייך, ופנה אליו שיבקש מהיהודים להתפלל למין שלום כל אזרחי אוקראינה (אקטואליה)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הרב בלייך והנשיא זלנסקי (צילום: מתוך הטוויטר של הרב בלייך)

נשיא אוקראינה, ולדמיר זלנסקי, שוחח הלילה עם מנהיגים יהודים במדינה ובראשם הרב הראשי של אוקראינה, הרב יעקב דב בלייך, וביקש מהם להתפלל למען שלום המדינה.

בשיחתו עם הרב בלייך, ביקש הנשיא האוקראיני: "אנא בקש מכל יהודי אוקראינה להתפלל למען כל האוקראינים".

הרב בלייך שיתף בחשבון הטוויטר שלו על השיחה הלילית עם הנשיא: "הנשיא זלנסקי התקשר אליי היום וביקש שכל יהודי באוקראינה יתפלל לשלומו של כל אדם והסוף לפלישה הרוסית לארצנו, הפלישה הרוסית מאיימת על כל יהודי באוקראינה. הנה לא ינום ולא יישן שומר ישראל".

בכניסת שבת עדכן הרב בלייך על המצב במדינה ואמר: "המצב מאוד קשה. ממשלת אוקראינה חילקה רובים ונשק לכל מי שרוצה, כדי שיוכלו ללחום נגד האויב. אני מקוה שכולם יתפללו ויתרמו כדי לחזק את הקהילה בזמנים הכי קשים שלה בהסטוריה מאז מלחמת העולם השנייה".

בהזדמנות אחרת בימים האחרונים, כתב הרב בלייך: "הקהילה היהודית היא חלק בלתי נפרד מאוקראינה ועומדת לצד העם האוקראיני, הממשלה והכוחות המזוינים בהגנה על אוקראינה. ממשלת אוקראינה עמדה לצד הקהילה היהודית מאז הפכה אוקראינה לעצמאית ב-1991".

לדבריו: "אני לא צריך להזכיר לך שהנשיא וראש הממשלה לשעבר של אוקראינה הם יהודים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר