הפלישה לאוקראינה

הרוסים השמידו את מטוס התובלה הגדול בעולם

מטוס התובלה הגדול והארוך בעולם - האנטונוב AN-225, היחיד מסוגו בעולם, הושמד על ידי הרוסים בתקיפה על שדה התעופה הוסטומל שנמצא ליד קייב, בירת אוקראינה (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
מטוס הענק (צילום: שאטרסטוק)

על פי הדיווח של סוכנות הידיעות רויטרס, מטוס התובלה הגדול והארוך בעולם - האנטונוב AN-225, הושמד על ידי הרוסים בתקיפה על שדה התעופה הוסטומל שנמצא ליד קייב, בירת אוקראינה. המטוס, שהיה סמל של ממש בעולם התעופה והיה למקור גאווה אוקראיני נפגע והושמד.

שר החוץ האוקראיני אישר בציוץ בטוויטר שמטוס הענק הושמד על ידי הרוסים: "זה היה המטוס הגדול בעולם, Mriya, שפירושו חלום באוקראינית. רוסיה אולי השמידה את ה'חלום' שלנו - אבל הם לעולם לא יצליחו להשמיד את החלום למדינה אירופית חופשייה חזקה ודמוקרטית. אנחנו ננצח!",כתב.

החברה שמפעילה של מטוס התובלה אישרה אף היא בטוויטר את הדיווחים: "המטוס הגדול ביותר בעולם, ה'חלום', הושמד בידי הכוחות הרוסים בשדה התעופה הסמוך לקייב. אנו נגשים את חלומנו על אוקראינה חזקה, חופשייה ודמוקרטית".

לא ברור עדיין מדוע לא הוברח המטוס מראש מהמדינה טרם הקרבות ומדוע חזר לאוקראינה בתחילת החודש. כמו כן עלתה השאלה מדוע לא עשו בו שימוש להובלת ציוד המוניטרי ורפואי.

מטוס הענק שיוצר בשנת 1988 עוד טרם נפילת מסך הברזל, ביקר פעמיים בישראל בשנת 2008 ובשנת 2020 כשהוביל משאיות עליהן הורכבו סוללות כיפת ברזל.

המטוס הענק שימש בימי שגרה להובלת מטענים כבדים וגדולים במיוחד. משקל ההמראה המירבי שלו עמד על 640 טון, והוא כלל מוטת כנפיים עצומה באורך של 88 מטר. למטוס היו שישה מנועים וזנב כפול, מה שאיפשר לו לשאת מטען גם על הגג.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר