מחקר חדש

חוקרים מצאו תרופה זולה ופשוטה שמקלה על תסמיני קורונה

לנגיף הקורונה יש מגוון תסמינים רחב, ממחלה קשה ועד תופעות לוואי קלות - ואף אחת מהן לא נעימה. מחקר חדש מצא תרופה זולה ופשוטה שמקלה על תסמיני קורונה ומאיצה את קצב ההחלמה (בריאות)

תרופה לצרבת מקלה על תסמיני קורונה (צילום: Anna Shvets from Pexels)

אחרי שנתיים של מגפה, למערכת הבריאות אין מענה ספציפי לתסמיני הקורונה. צריך לדעת לחיות איתם ולנסות להקל על הסבל שהם גורמים בדרכים שאנחנו מכירים ממחלות אחרות, כמו לקחת אדוויל ואקמול ולקוות לטוב.

אלא שמחקר חדש שתוצאותיו פורסמו בכתב העת הרפואי Gut מצא שתרופה לא יקרה ודי נפוצה בשם "פמוטידין" (Pepcid) שמיועדת לטיפול בצרבת מצליחה להקל משמעותית על תסמיני הקורונה ולזרז את זמן ההחלמה.

החוקרים עקבו אחר 55 חולים בקורונה שאינם מחוסנים לאורך תקופה של 28 ימים. חלקם קיבלו פמוטידין במינון גבוה יותר מבתי המרקחת והחלק השני קיבל פלצבו במטרה לטפל ב-16 תסמינים ובהם שיבושים בחוש הטעם והריח, כאבי בטן וקשיי נשימה.

מחברת המחקר, ד"ר כריסטינה ברנן, סגנית נשיא למחקר קליני במכוני פיינשטיין למחקר רפואי: "בניסוי מצאנו שאצל מטופלים שקיבלו את התרופה חל שיפור של 50 אחוזים בתסמינים תוך שמונה ימים לעומת אחד עשר ימים אצל מטופלי הפלצבו. בנוסף, התרופה הפחיתה גם את הדלקת בגוף".

הפמוטידין הצליחה להביא להפחתה של 90 אחוזים בתופעות הלוואי של הקורונה לאחר 27.1 ימים בלבד, לעומת 37.7 ימים שלקח לקבוצת הפלצבו. הסיבה לכך היא שהתרופה מגבילה את הדלקת מלהתפתח בגוף ובכך מונעת ממחלת הקורונה להחמיר.

מסקנות המחקר מעודדות, אך חשוב לזכור שמדובר בניסוי ראשוני שממצאיו מוגבלים כיוון שנדגמה קבוצה קטנה של אנשים בעלי מחלת קורונה קלה-בינונית בלבד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר