ג'ונסון מתריע

"פוטין כועס ועצבני, הוא מוכן לנהוג בברבריות נגד אזרחים"

למרות הניסיונות להגיע להפסקת אש, תקיפות הצבא הרוסי באוקראינה נמשכות • גורמי מודיעין: פוטין כועס ומתוסכל מתוצאות הלחימה • ג'ונסון: "פוטין מוכן לנהוג בברבריות כנגד חפים מפשע" (מלחמה)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
נשיא רוסיה פוטין וראש ממשלת בריטניה ג'ונסון (צילום: shutterstock)

היום השישי לפלישה: צבא רוסיה ממשיך ולנסות לכבוש את קייב בירת אוקראינה ואת חרקיב, העיר השנייה בגודלה במדינה.

יחד עם זאת, משרד הביטחון הבריטי, וכן הפנטגון בארצות הברית, ממשיכים לדבוק בהערכה כי צבא רוסיה לא הצליח לכבוש אף עיר גדולה באוקראינה.

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, שהגיע לפולין הגובלת באוקראינה, אמר כי הוא "משבח את נדיבותה של פולין כלפי העם האוקראיני הנמלט מפחד מוות". עוד אמר כי "בריטניה מוכנה לעזור ולסייע במאמצים".

עוד אמר ראש הממשלה הבריטי: "ברור לנו כי ולדימיר פוטין מוכן להשתמש בטקטיקות ברבריות וחסרות הבחנה נגד אזרחים חפים מפשע".

בהמשך נאומו, התייחס ג'ונסון לדיווחים לפיהם הנשיא פוטין 'כועס ועצבני' על תוצאות הלחימה, ואמר כי "פוטין לא העריך נכונה את האחדות והנחישות של המערב והעולם".

עוד אמר ג'ונסון: "אני משוכנע יותר מתמיד, ככל שהעימות הזה נמשך, אני מבין יותר כי פוטין ייכשל".

מוקדם יותר היום (שלישי) הפגיז הצבא הרוסי מבנה ממשלתי בחרקיב הנמצא בכיכר המרכזית, אחת הגדולות בעולם על פי דיווחים במדינה מספר אזרחים נפגעו.

הרשויות במדינה פועלות לחילוץ ואיתור של נעדרים במבנה שהופגז.

במהלך הלילה, החלה להתקדם לכיוון קייב שיירה של טנקים באורך של 64 ק"מ. בתחילה דווח ע"י חברת הלווינים כי מדובר באורך שיירה של כ-30 ק"מ, אך בהמשך הלילה החברה עדכנה כי בצילומי אוויר רואים אורך השיירה גבוה בהרבה שעומד כאמור על 64 ק"מ. על פי הדיווח השיירה נמצאת כ-48 ק"מ מבירת אוקראינה קייב.

על פי דיווחים מגורמי ממשל בארה"ב, רוסיה צפויה להביא למצור על העיר קייב וכעת היא מנסה לגבור על הכוחות האוקראיניים. בפנטגון מסרו באופן רשמי: "האוקראינים מתנגדים היטב בקייב הבירה". לפוטין יש שאיפה לכבוש את אוקראינה, אבל הוא רחוק מזה".

  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר