חשש כבד

"פעולות רוסיה מעלות את הסיכון לתקרית גרעינית"

הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית מזהירה כי התוקפנות של רוסיה כנגד אוקראינה מעלה את הסיכון לשימוש בנשק גרעיני, והיא מסכנת את מתקני הגרעין האוקראיניים (בעולם)

מישאל לוי | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

בסוכנות הבינלאומית של אוקראינה חרדים לבטיחותם של מתקני הגרעין באוקראינה. בסבא"א, הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, אומרים היו ם(שלישי) כי "פעולותיה של רוסיה מהוות איום רציני וישיר על הבטיחות והאבטחה של המתקנים הגרעיניים של אוקראינה ואנשי הצוות שלהם.

על פי המסמכים שנחשפו לסוכנות הידיעות 'רויטרס', בסוכנות אף הביעו חשש וטענו כי כי פעולותיה של רוסיה באוקראינה "מעלות באופן משמעותי את הסיכון לתקרית גרעינית".

במקביל, אזרחים אוקראינים רבים ממשיכים לנסות ולהימלט מן המדינה. רבה של אומן, הרב פרץ קראהן, טען כי "המצב לא פשוט והתחנן לקבל עזרה. ואף אמר ש"יש פה הרבה עבודה ואנחנו מנסים להעסיק את הילדים שלא ירגישו את הפחד הנורא, התקבצו הרבה פליטים, מלאי המזון שהכנו עומד להיגמר".

מוקדם יותר היום (שלישי) הפגיז הצבא הרוסי מבנה ממשלתי בחרקיב הנמצא בכיכר המרכזית, אחת הגדולות בעולם על פי דיווחים במדינה מספר אזרחים נפגעו. הרשויות במדינה פועלות לחילוץ ואיתור של נעדרים במבנה שהופגז.

במהלך הלילה, החלה להתקדם לכיוון קייב שיירה של טנקים באורך של 64 ק"מ. בתחילה דווח ע"י חברת הלווינים כי מדובר באורך שיירה של כ-30 ק"מ, אך בהמשך הלילה החברה עדכנה כי בצילומי אוויר רואים אורך השיירה גבוה בהרבה שעומד כאמור על 64 ק"מ. על פי הדיווח השיירה נמצאת כ-48 ק"מ מבירת אוקראינה קייב.

על פי דיווחים מגורמי ממשל בארה"ב, רוסיה צפויה להביא למצור על העיר קייב וכעת היא מנסה לגבור על הכוחות האוקראיניים. בפנטגון מסרו באופן רשמי: "האוקראינים מתנגדים היטב בקייב הבירה". לפוטין יש שאיפה לכבוש את אוקראינה, אבל הוא רחוק מזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר