משחקי כסאות

כנסת מצחיקה: כשהפוליטיקאים גרמו לנו לצחוק, אבל באמת

מה לפיד העז להבטיח אחרי שהפר בגסות • השאלה המתבקשת של טיבי • גפני מקריא במליאה פסוק מהמגילה • הבטחת בנט שכעת נראית מגוחכת • צפו (פורים בפוליטיקה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
מליאת הכנסת. לפעמים היושבים בה פשוט מצחיקים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מבחוץ נראית הכנסת כמו מקום מכובד שהכל בה אלגנטי, אבל כל מי שדרך שם פעם רואה מייד את הקליקות, הדברים הפחות יפים ולפעמים הקטנוניים המלווים אותה. בסופו של דבר, כמה ש-120 חברי הכנסת משפיעים על חיי כולנו, הם בני אדם בדיוק כמונו. והם גם יודעים לצחוק ולהצחיק.

לכבוד פורים, עשינו לכם פינה מיוחדת, בעזרת ערוץ כנסת הנהדר, עם חמישה קטעים הומוריסטיים, על אף שיכולנו להביא לכם עשרות רבות, מימי השבעת ממשלת בנט-לפיד, בימי הכנסת הנוכחית, ה-24, ועד עכשיו:

נתחיל מהקל אל הכבד, מהמקום החמישי אל המקום הראשון: ראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד, שמבטיח כמעט עשור כי יפעל לצמצום גודל הממשלה ויושב באחת הממשלות הגדולות בהיסטוריית המדינה עם הקואליציה הקטנה ביותר שניתן לדמיין, 61 חברים במקרה הטוב, עושה מאיתנו צחוק ומבטיח שבעתיד יפעל להקטנתה. מה שנקרא: להבטיח לא עולה כסף.

לפיד. להבטיח לא עולה כסף (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בכובעי הנוסף בכיכר השבת, אני מגיש את התוכנית הכלכלית מדי שבוע, עם ידידי משה מנס – מה שנקרא: המלצת צפייה ולכו לראות – ואנחנו עוקבים בדאגה אחר גל עליות המחירים. יושב ראש סיעת הרשימה המשותפת, חבר הכנסת אחמד טיבי, אחד מחבריו הקרובים של יושב ראש יהדות התורה משה גפני למי שלא יודע, שאל את בנט ולפיד בשיא גל עליות המחירים שאלה מתבקשת: איפה השינוי?

בכל פעם שדודי אמסלם עולה לבמת המליאה, דבר אחד בטוח יש: אקשן. הוא תוקף ללא רחם; מציף, גם אם בצורה משתלחת, בעיות חברתיות משמעותיות שצריכות טיפול; אבל לפעמים – הוא פשוט מגיש את האמת בפנים. לפני מספר שבועות הותקף אמסלם על ציטוט שלא היה ולא נברא בו לכאורה הטיח דברים קשים על פעולות הליכוד בעתיד לבכירים במערכת המשפט. אחרי שהתברר שהדיווח היה שגוי, אמסלם השיב מלחמה במליאה, ועל הדרך – ערך השוואה מצוינת לדברי ההסתה של ליברמן.

אם אנחנו בפורים, אי אפשר בלי איזה פסוק ממגילת אסתר, ובהקשר אקטואלי. אז הנה הקטע במקום השני, בהגשת יושב ראש יהדות התורה, משה גפני, בו הוא חוגג את החלטת בג"ץ לדחות את גזירת שר האוצר אביגדור ליברמן, וגם חוזה עתידות.

גפני במליאה. "נפול תיפול לפניו" (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

במקום הראשון נמצא אדם אחד, נפתלי בנט שמו, ראש ממשלת ישראל. להיות המנהיג הפוליטי של עם ישראל, אחד ממנהיגיו בשרשרת הדורות הארוכה, זו זכות עצומה וצורך בסיעתא דשמיא אמיתית. אלא שבנט, הדתי הראשון בתפקיד, הלך עם ליברמן, קריב ואחרים – והקים ממשלה שונה. לכן הוא זוכה למקום הראשון במצעד, עם משפט מצחיק במיוחד שאמר בנאום השבעתו לתפקיד. רבים הבינו באותו הרגע שמדובר בבדיחה, היתר הבינו תוך כמה ימים:

בנט. גם הוא צוחק (צילום: מארק ישראל סלם, פול)

אז זוכה יש לנו, ובוודאות ניתן לומר: גם לפורים הבא תהיה מספיק סחורה מהכנסת.

פורים שמח!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר