בחסות הקרבות

שקר אוקראיני? אתר ההנצחה לא נפגע כלל

זלנסקי עשה על הזירה שלכאורה הותקפה כותרות, והעולם היהודי רעד וזעם. אלא שביקור של עיתונאי ישראלי באתר ההנצחה העלה כי מדובר ב'פייק ניוז' בחסות המלחמה (עולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אתר ההנצחה באבי יאר. ארכיון (צילומים: שאטרסטוק)

הפגיעה בבאבי יאר: אחרי הדיווחים מאוקראינה על פיהם הרוסים תקפו ופגעו באנדרטה להנצחת הטבח בבאבי יאר בתקופת השואה, כעת מגיעה ההכחשה.

רן בן ישי, שליח YNET ו"ידיעות אחרונות" לקייב סייר באיזור ההנצחה ודיווח כי לאתר לא אירע אף נזק, "שום פצצה, טיל או פגז לא פגעה בשטח. הפגיעה הקרובה ביותר לבאבי יאר הייתה במתחם מגדל התקשורת והטלוויזיה של קייב, במרחק של כ-300 מטרים מהאנדרטה החדשה, ובמרחק של כקילומטר מהאנדרטה הישנה לנרצחי הטבח במלחמת העולם השנייה".

כזכור, לאחר הדיווחים על הפגיעה, נשיא אוקראינה זלנסקי התייחס לכך בחשבון הטוויטר שלו ותקף: "לכל העולם: מה הטעם באמירת "לעולם לא עוד" למשך 80 שנה, אם העולם שותק על הפצצת אותו אתר בבאבי יאר? לפחות חמישה הרוגים. ההיסטוריה חוזרת על עצמה".

מלחמת הדיס-אינפורמציה מתקיימת במלוא העוצמה משני הצדדים, כך, בעוד ברוסיה אוסרים להזכיר את דבר קיום המלחמה, גם האוקראינים נתפסים לא פעם ולא פעמיים בשקרים שמטרתם לעורר את מדינות העולם.

הטעיה אוקראינית נוספת שהתפרסמה הייתה כשנטען כי פלוגת חיילים אוקראינים נהרגו באי הנחשים לאחר שסירבו להיכנע לרוסים, בהמשך אוקראינה חזרה בה מהטענות ואישרה את הכחשות הרוסים כי החיילים עדיין בחיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר