העונש הוחמר

הערבי ישלם לחרדים שתקף בדרך לכותל 40 אלף שקלים

בית המשפט העליון קיבל היום את ערעור הפרקליטות והחמיר את עונשו של עודיי אבו תאיה, ערבי שהורשע לאחר שממניע גזעני ניאץ ותקף עם חפץ חד שני חרדים בדרכם לכותל (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
נעצר בשם שכם. אילוסטרציה למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

בית המשפט העליון קיבל היום (רביעי) את ערעור הפרקליטות והחמיר את עונשו של הנאשם עודיי אבו תאיה, שהורשע בביצוע עבירות של פציעה בנסיבות מחמירות ממניע של גזענות או עוינות כלפי ציבור, לאחר שתקף שני חרדים.

על פי הפסיקה, העונש הוחמר מ-11 חודשי מאסר ל-22 חודשי מאסר ונקבע כי המתלוננים יפוצו בסך 20,000 שקלים כל אחד.

כזכור, הנאשם עודיי אבו תאיה, בן 23, הודה כי לפני כעשרה חודשים נהג ברכבו בירושלים כשהוא נושא חפץ חד, ומשהבחין בשני אנשים שהיו בדרכם לכותל, כשהם לבושים בלבוש יהודי-חרדי וכיפות על ראשיהם, החליט לתקוף אותם ממניע גזעני.

על פי כתב האישום, הנאשם חסם את דרכם, צעק לעברם "אַללָּהֻ אַכְּבַּר" והכה אותם בפניהם באמצעות החפץ החד. בתגובה לכך, הנפגעים הצליחו לעכב את הנאשם לזמן מה כדי למסור אותו לרשויות המשטרה, אך צעירים שהתקבצו באזור מילטו אותו בכוח מידיהם. כתוצאה ממעשיו של הנאשם נגרמו לנפגעים חתכים בפניהם, והם נדרשו לטיפול רפואי בבית החולים.

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע את הנאשם, על פי הודאתו במסגרת הסדר טיעון, בשתי עבירות של פציעה בנסיבות מחמירות ממניע של גזענות או עוינות כלפי ציבור. בגזר הדין, בית המשפט קיבל טענה שהשמיע הנאשם לאחר הודאתו בהסדר הטיעון, לפיה חשב שהנפגעים זרקו אבנים על רכבו לפני האירוע, ולכן קבע שהמניע הגזעני לביצוע העבירות אינו מובהק, וגזר על הנאשם עונש של רק 11 חודשי מאסר בפועל.

בנוסף, בית המשפט המחוזי נמנע מלחייב את הנאשם לפצות את שני הנפגעים, לאחר שקבע כי הפגיעה בהם הייתה מצומצמת והנזקים שנגרמו להם היו ברף נמוך מאד.

במסגרת הערעור ביקשה המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה מבית המשפט העליון להחמיר באופן משמעותי בעונש המאסר שהוטל על הנאשם ולפסוק פיצוי לטובת הנפגעים.

לטענת הפרקליטות בערעור, העונש שנגזר על הנאשם מקל יתר על המידה ואינו הולם את חומרת מעשיו, ובמיוחד את הנסיבה המחמירה של ביצוע עבירות אלימות ממניע גזעני, במהלך תקופה שהתאפיינה באירועים רבים של תקיפות על רקע לאומני וגזעני בעיר ירושלים.

בהודעת הערעור נכתב: "על בית משפט נכבד זה להעביר מסר חד וברור לפיו כל אירוע של תקיפה אלימה ממניע גזעני הוא אירוע חמור שיוביל להשתת עונש הולם ומרתיע. העברת מסר כזה תתרום תרומה משמעותית למלחמה בתופעה בזויה זו, שכדבריו של בית המשפט הנכבד – מגבירה מתח ומלבה שנאה בין הקבוצות השונות באוכלוסייה ופוגעת ברקמה העדינה של החיים במשותף בערים המעורבות ובמדינה כולה".

כאמור, בית המשפט קיבל את ערעור הפרקליטות, החמיר את עונשו של הנאשם, תוך שציין כי גם בעונש זה אין כדי למצות את הדין עמו. בנוסף, קבע בית המשפט העליון כי יש לפצות את המתלוננים בסכום של 20,000 שקלים כל אחד.

בפסק הדין צויין כי "נסיבות האירוע אף הן אינן מלמדות על צורך להקל עם המשיב, נהפוך הוא - העבירות בוצעו מבלי שקדמה לכך כל התגרות מצד המתלוננים. מדובר בתוקפנות ובריונות ממניע גזעני - פשוטו כמשמעו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר