מלחמה באירופה | היום השמיני

רוסיה כבשה את העיר חרסון • זלנסקי: "לא יהיה להם שקט"

העיר חרסון נכבשה על ידי צבא רוסיה • הנשיא ולדמיר זלנסקי: "שברנו את התוכנית של האויב תוך שבוע" • הפצצות כבדות על העיר חרקוב, אזעקות בקייב • מיליון פליטים נמלטו בשבוע (אקטואליה)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
שכירי חרב רוסיים (צילום: shutterstock)

צבא רוסיה השלים הלילה (חמישי) את כיבוש העיר חרסון, בת ה-300 אלף תושבים. ראש העיר המקומי כתב פרסום סוג של הודעת כניעה וכתב בעמוד הפייסבוק שלו: "אין לנו כוחות אוקראינים חמושים בעיר, רק אזרחים שרוצים לחיות".

נשיא אוקראינה, ולדמיר זלנסקי, רחוק מלהיכנע ועדכן הלילה כי מאז פרוץ המלחמה 9,000 חיילים רוסים נהרגו בקרבות. בהודעה שפרסם נאמר: "יותר ויותר מהכובשים בורחים חזרה לרוסיה. שברנו את התוכנית של האויב תוך שבוע, תוכנית שנבנתה במשך שנים עם שנאה לארצנו ולכל האנשים שיש להם חירות ולב. אבל אנחנו עצרנו וניצחנו אותם".

זלנסקי איים: "לא יהיה להם רגע אחד של שקט במדינה שלנו. הם תמיד יזכרו שלא נכנענו. הרגנו 9,000 רוסים בשבוע אחד". כמו כן, הממשלה מעודד את תושבי המדינה לבזוז כלים צבאיים של רוסיה מבלי להצהיר עליהם לרשויות המס: "הישארו רגועים והגנו על המולדת".

לפנות בוקר דווח על אזעקות בערים קייב וחרקוב ופיצוצים שנשמעו לאחר מכן. אמש עדכן ראש עיריית חרקוב כי הצבא הרוסי פגע בלפחות שלושה בתי ספר מקומיים.

בינתיים, הצבא הרוסי ממשיך להתקדם לעבר עיר הבירה קייב. דובר צבא רוסיה אמר הלילה כי הם לא ימנעו מתושבי קייב לעזוב את העיר: "לא יהיו מכשולים מצד אנשי צבא רוסים ליציאת האוכלוסייה האזרחית", אמר איגור קונשנקוב בטלוויזיה הרוסית.

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, אמר הלילה: "הגינוי של רוסיה בעצרת הכללית של האו"ם ממחיש את הזעם העולמי כלפי הפלישה הרוסית ומצביע על אחידות בינלאומית חסרת תקדים".

בתוך כך, פיליפו גרנדי, הנציב העליון של האו"ם לענייני פליטים, עדכן בשעות האחרונות כי מיליון פליטים נמלטו מאוקראינה במהלך השבוע האחרון. לדבריו: "בתוך שבעה ימים בלבד חזינו באקסודוס של מיליון פליטים מאוקראינה אל המדינות השכנות. עבור מיליונים רבים נוספים, בתוך אוקראינה, זה הזמן לדומם את הנשק כדי שניתן יהיה לספק סיוע הומניטרי מציל חיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר