צפו בתיעוד

מההימלטות הדרמטית מחיסול בקייב לשיעור השבועי ב'יזדים'

הרב יונתן מרקוביץ, רבה של קייב שחולץ השבוע במבצע דרמטי תחת אש, השתתף אמש בשיעורו השבועי של הראשון לציון הגר"י יוסף שחשף את סיבת הברחת הרב מרקוביץ (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: דס וסוחרת)

רבה של קייב ושליח חב"ד במדינה, הרב יונתן מרקוביץ, השתתף אמש (מוצאי שבת) בשיעורו השבועי של הראשון לציון והרב הראשי, הגאון רבי יצחק יוסף, בבית הכנסת 'היזדים' בירושלים.

בפתח שיעורו בירך הראש"ל את הרב מרקוביץ וחשף את סיבת חילוצו הדרמטי תחת אש מקייב: "הוא היה בקייב עד ליום חמישי האחרון, הוא טיפל בכל צרכי הקהילה, עד שביום חמישי האחרון הוא קיבל מסר מהמוסד שהצ'צ'נים רוצים לפגוע בו והבריחו אותו, החיילים הבריחו אותו, וביום חמישי בלילה הוא הגיע לארץ וניצל. לא רק הוא, עוד רנבים מאוקראינה יצאו משם ממש כל עוד נפשם בם".

הרב מרקוביץ סיפר לציבור: "לפני מספר שבועות קיבלתי ממכתב ממרן הרב לגבי המצב באוקראינה שצריך לבקש מהיהודים לצאת וכמובן לעזור להם בכל מה שאפשר. לא היה שייך לנסות לשכנע אותם לצאת, מי שיכל לצאת כבר יצא. אבל החלטתי שאם אני מקבל כזה מכתב מהרב - צריך לבדוק מה עושים.

"הלכתי וקניתי טונות של אוכל, כדי שיהיה. אם קיבלתי מכתב - אני צריך לעשות משהו. היום כמעט ואין אוכל בקייב. האוכל היחיד שיש זה בזכות אותו מכתב מהרב. אנחנו יכולים לראות עד כמה מרן חושב על כל עם ישראל. מפה לשלוח מכתב לאוקראינה, הרב דאג לכל יהודי בכל מקום שהוא נמצא.

"יש לנו פה את הזכות, לי יש את הזכות להיות יחד עם מרן ולשמוע בקולו, לשמוע בקול תורה ולהבין שכל מה שהרב אומר זה קודש קודשים. בזכות אותו מכתב של הרב - ניצלו אלפי יהודים שהם יכולים עכשיו פשוט לאכול".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר