בצל הלעג

נפתלי בנט על המפגש עם פוטין: "פתח קטן"

על רקע מאמצי התיווך ופגישתו עם נשיא רוסיה, ראש הממשלה השתתף היום בישיבת הממשלה השבועית והתייחס לפגישה וכן להסכם הגרעין • "רואה זה כחובה מוסרית" (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
ישיבת הממשלה, ארכיון (צילום: Ari Dudkevitch/POOL וידאו: רועי אברהם)

ראש הממשלה, נפתלי בנט, התייחס היום (ראשון), במהלך ישיבת הממשלה השבועית, לפגישה אמש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין וכן להסכם הגרעין המתגבש בין המעצמות לאיראן.

"חזרתי לפני כמה שעות ממוסקבה ומברלין. נסעתי לשם במטרה לסייע בהידברות בין כל הצדדים, כמובן עם ברכת הדרך ובעידוד של כל השחקנים", אמר בפתח דבריו.

"כפי שכולנו יודעים, המצב בשטח לא טוב, הסבל האנושי גדול ועלול להיות גדול הרבה יותר, אם הדברים יימשכו במסלול הנוכחי. יש גם ישראלים שצריכים לחזור הביתה וקהילות יהודיות במצוקה שזקוקות לעזרה".

בנט הוסיף: "מטבע הדברים, אני לא יכול להרחיב יותר. אנחנו נמשיך לסייע ככל שנתבקש. גם אם הסיכוי לא גדול, ברגע שיש אפילו פתח קטן, ויש לנו את הגישה לכל הצדדים ואת היכולת, אני רואה זאת כחובתנו המוסרית לעשות כל ניסיון. כל עוד הנר דולק - חייבים להתאמץ, ואולי עוד אפשר לפעול".

בהמשך, התייחס להיערכות לקראת הגעת פליטים לארץ: "אנחנו נערכים לגל עלייה משמעותי בעקבות המצב. כעת המערכת מכינה תרחישים לקליטת מספרים שונים של עולים, והיא תציג זאת השבוע בפני הקבינט. זה אתגר למדינת ישראל, אבל זה אתגר שעמדנו בו בעבר, פעם אחר פעם", אמר, "רגעים כאלה, שבהם העולם עומד בפני טלטלה ויהודים כבר לא בטוחים היכן שהם נמצאים, מזכירים לכולנו כמה חשוב שיש בית ליהודים באשר הם, כמה חשוב שיש לנו את מדינת ישראל".

לסיום, התייחס לשיחות הגרעין בוינה: "במהלך סוף השבוע קרה דבר משמעותי וחיובי - ראש סבא"א, רפאל גרוסי, ביקר בטהרן והחליט לא להיענות לתביעה האיראנית לסגור את התיקים הפתוחים תחת לחץ פוליטי. זוהי החלטה מקצועית חשובה של הסוכנות ושל גרוסי, שלא נענו ללחץ האיראני".

"עמדתנו לגבי ההסכם ידועה - חסרונות ההסכם עולים לאין ערוך על יתרונותיו. בכל מקרה, ההסכם לא מחייב את מדינת ישראל בשום מובן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר