פותרים את התעלומה

סימון טריטוריות או בדיקת תקינות? נעליים על עמודי חשמל

אחת ולתמיד, יצאנו לבדוק מדוע אנחנו רואים מדי פעם נעליים תלויות על חוטי חשמל • מדובר בטריטוריות של כנופיות פשע או שיעמום של ילדים? • התשובות יפתיעו גם אתכם (מעניין)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
מפצחים את התעלומה - נעליים על חוטי חשמל (צילום: שאטרסטוק)

הגיע הזמן לעשות לזה סוף, אחת ולתמיד.

מה הפשר של נעליים תלויות על עמודי חשמל ברחוב? כל מיני שמועות וקונספירציות יש כאן שהגיע לעשות להן סוף ולגלות אחת ולתמיד מה קורה כאן.

כדי לבדוק את זה נדבר עם כתב הפלילים של חדשות 12, דוברות חברת החשמל ונערוך סקירה מעמיקה בנושא. הצטרפו אלינו – מגלים את התעלומה.

מלחמת טריטוריות

התיאוריה הראשונה שלנו מתחילה מעולמות הפשע:

בלוס אנגלס טענו בעבר כי זריקת נעליים על חוטים המרוחים לרוחב הרחוב הינם כדי לסמן טרטוריה של משפחות כדי שידעו שעד המקום המסומן זה האזור שלהם כדי למכור חומרים אסורים.

יש הטוענים כי הנעליים הנזרקות הם של איזה קורבן שראשי כנפיות הפשע רצו להפחיד אותו, ולכן זרקו את נעליו לחוטים גבוהים וכך הוא לא יכל לחבוש אותם.

ייתכן גם – לפי תאוריה זו כמובן – שבמקום הזה נהרג חבר כנופיה הראשון או שהכנופיה הרגה מישהו אחר שלא לרוחה...

מפחיד, אה?!

טקס מעבר

הסברה השנייה, ונלך לסברה הכי רחוקה מהראשונה, היא שיש כאלה שזורקים נעליים לחוטים גבוהים כמחווה על סיום הלימודים או על "טקס מעבר" – מונח שמקורו בצרפת בו מציין אדם תקופה בחייו. מילד למבוגר, ומרווק לנשוי.

חיילי צבא, בקשת משאלה או סתם משיעמום? (צילום: שאטרסטוק)

עוד סברת אמצע טוענת כי זה בכלל קשור לעולם הצבאי: כאשר חיילים מסיימים את שירותם הצבאי הם זורקים את הנעליים שלהם לחוטי חשמל.

פשוט מקום נח

סברה אחרת טוענת כי אנשים פשוט זורקים לעמודי חשמל את הנעליים הישנות והבלויות שלהם, כעוד מקום אשפה זמין ומשעשע.

יש מקומות בעולם שתולים נעליים כדי לסמן מוות של אדם ויש מקומות שתולים נעליים כאשר אדם עוזב את היישוב ועובר למקום חדש, כמין קמע למזל...

מעניין לדעת:

ברחבי העולם יש עשרות "עצי נעליים" ובהם אנשים תולים נעליים שאינם בשימוש. בארצות הברית לבד יש למעלה מ-75 עצים כאלה.

עוד בתיאוריות הבלתי נגמרות שיכולות להסביר מדוע אנשים תולים נעליים על עמודי חשמל: סגולה לבריאות, בקשה משמיים לנעליים חדשות, תפילה לגשם ואפילו דרך להבריח עטלפים...

סיבה נוספת והפעם קצת יותר הגיונית היא פשוט כדי לבדוק אם החוטים תקינים. לכן, במקום כל פעם לטפס ולבדוק – תולים נעליים באמצע החוט וככה יודעים שהכל תקין.

כתב הפלילים של חדשות 12, שמעון איפרגן אתו שוחחתי לצורך הכתבה טוען כי לא ידוע שיש קשר בין תליית נעליים לכנופיות פשע. בהמשך השיחה הוא נזכר שבימי ילדותו בבאר שבע זה אכן היה נפוץ וכנופיות סימנו את השטח שלהם על ידי תליית נעליים, אלא שהיום כבר לא נראה לו שזה קיים וכי הוא לא שמע בשנים האחרונות על המנהג הזה.

איך מתמודדת חברת החשמל?

בשנת 2017 ערכה חברת החשמל "מבצע הסרה" של עשרות זוגות נעליים מרחוב רפידים בצפון העיר תל אביב.

בחברת החשמל היו מי שטענו בזמנו שחניכים בתנועת נוער בסביבה היא זו שתולה את הנעליים על עמודי החשמל וכדי להוריד את הנעליים הם היו צריכים להפסיק את כל פעילות החשמל בסביבה במשך כל 'המבצע'. תנועת הנוער מסרה כי היא לא יודעת במה מדובר.

כך או כך ייתכן שהתעלומה המסתורית הזאת היא בכלל מנהג של נערים משועממים ותו לא.

תגובת חברת החשמל לכתבה:

"לחברת החשמל לא ידוע מי אחראי או מה הסיבה לתליית הנעליים.

"כל גוף זר הנתלה על רשתות החשמל הוא מקור לתקלה ואף לסכנה. ברגע שנגרמת הפרעה בגין כך, חברת החשמל נאלצת להגיע למקום ולהוריד את המפגע ולעיתים זה כרוך בהפסקת לקוחות, לצערנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר