התעלומה נפתרה?

מדוע אלו התומכים בפוטין משתמשים בסמל- Z

מאז פלישת רוסיה לאוקרינה מבטאת האות 'Z' את התמיכה בפוטין וברוסיה. פרשנויות רבות ניתנו לסימון כולל חיקוי של הסמל הנאצי, אולם כעת יתכן שהתעלומה נפתרה (אקטואלי)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הפלישה לאוקראינה (צילום: שטארסטוק)

מאז פלישתו של פוטין לאוקראינה מבטאים תומכי רוסיה את תמיכתם באמצעות סימון האות הלטינית 'Z', כשבחלק מהמקרים נעשה שימוש באות 'V'.

כך מסתובבים תומכי פוטין עם חולצות עליהן מודפסת האות Z, מכוניות של תומכי רוסיה מסומנות באות Z ואף דווח על קבוצת ילדים רוסיים החולים במחלות סופניות שעמדו לתמונה כשהם מסודרים באופן שמייצר את האות Z.

גורמים רשמיים ברוסיה לא סיפקו הסבר לשימוש בסמל דבר שרק הגביר את הסקרנות העולמית, כשברשתות החברתיות מתנהלים ויכוחים לוהטים על משמעויות אפשריות שניתן לייחס לסמל.

ברשת עלתה ההשערה כי מדובר בסימון שנועד לסייע לטנקים הרוסיים שלא לפגוע בטנקים ובמשוריינים אחרים של צבא רוסיה - כשהסמל הלבן בולט יותר מכיתובים אחרים. מומחים אחרים טענו שצורת האות ואופן כיתובה יכולים ללמד על המקום ממנו הגיע הטנק, כשב'סקיי ניוז' הבריטי אף עלו טענות על כך שמדובר בכלל ברפרנס לצלב הקרס של גרמניה הנאצית.

צילום מהרשתות החברתיות של משרד ההגנה הרוסי (צילום מסך מתוך הדף MIL_RU)

אולם מתמונות שהעלה משרד ההגנה הרוסי ברשתות החברתיות בימים האחרונים, ניתן לראות תמונה של חיילים רוסיים, כשבהאשטג המלווה לתמונה הוסיפו אנשי משרד ההגנה את הכיתוב: zапобеду# - שבתרגום לעברית משמעותו "למען הניצחון".

פרשנים מדיניים עמם שוחחנו אומרים כי קשה לקבוע בוודאות שזאת הסיבה שהרוסים משתמשים באות Z, כשיתכן שהרוסים מעדיפים לנסות ולפזר את הערפל בכדי לא לחשוף את ההסבר הצבאי לשימוש בסימון הטנקים, או שמדובר בכמה סיבות של הסמל כשרק אחת מהן נועדה לבטא את המשמעות של - za pobedo (-למען הניצחון).

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר