המלחמה באוקראינה

שגריר אוקראינה נשנק מדמעות: "אל תחפשו היגיון"

בכינוס בתל אביב, התקשה שגריר אוקראינה לעצור בעד דמעותיו כשתיאר את המתחולל במדינתו. הוא כינה אותה "מתקפה ברברית" ואמר שלא ניתן לחלץ את הפצועים (בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
השגריר בכינוס, היום (צילום: המכון למחקרי ביטחון לאומי, אונ' ת"א)

שגריר אוקראינה בישראל, איבגן קורניצ'וק, נשנק היום (שלישי) בדמעות, במהלך כנס ה-INSS בישראל, כשדיבר על המצב במדינתו ועל מספר הנפגעים הרב כתוצאה מההפגזות הרוסיות.

את מה שחווה מדינתו הוא השווה למלחמת יום הכיפורים של ישראל. "אנחנו לא מצליחים לחלץ פצועים", אמר, בעודו נשנק מדמעות. "מצב דומה היה במלחמת העולם השנייה. מה שקורה כעת במריופול דומה למה שאתם מכירים מחלב שבסוריה".

הוא דיבר על חרקיב, העיר השנייה בגודלה במדינה, הנתונה תחת הפזות כבידות. "יש אלפים רבים של קורבנות. אין היגיון במה שקורה באוקראינה", אמר. "אל תחפשו היגיון. זו מתקפה ברברית של האויבים שלנו".

כזכור, נשיא אוקראינה זלנסקי טען הלילה כי לא ברח מקייב וכי הוא עוד בעיר. "היום הסתיים הסבב השלישי של המשא ומתן בבלארוס הייתי רוצה לומר שזה היה המשא ומתן השלישי והאחרון, אבל אנחנו מציאותיים. לכן נמשיך לדבר ונתעקש על המשך השיחות עד שנוכל לומר שהגיע השלום".

זלנסקי תקף את רוסיה: "הייתה הסכמה על מסדרונות הומניטריים. האם הם עבדו? הטנקים הרוסיים עבדו במקום, כמו גם הטילים והמוקשים הרוסיים"

נשיא האוקראיני הוסיף: "נעניש את כל האחראים לזוועות המלחמה. נמצא כל ממזר שירה על הערים שלנו ועל אזרחנו".

בהמשך דבריו הבהיר זלנסקי לעם האוקראיני, לנשיא רוסיה ולעולם כולו: "אני נשאר בקייב. במשרד שלי. אני לא מתחבא. ואני לא מפחד מאף אחד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר