ממשלה מקרטעת

בשל ויכוחים: העלאת שכר המינימום נדחתה

ממשלה מקרטעת: בגלל עיכובים בירוקרטיים וויכוחים בתוך הממשלה, העלאה בשכר המינימום שהייתה צפויה לקרות ב-1 באפריל - תבוטל ותדחה ככל הנראה לפחות עד למאי (כלכלה)

שר האוצר ליברמן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

ממשלה מקרטעת: בשל עיכובים בירוקרטיים וויכוחים בממשלה, העלאה בשכר המינימום שהייתה צפויה לקרות ב-1 באפריל - תבוטל, כך דווח היום (רביעי) בווינט.

כזכור, על פי "עסקת החבילה" שעברה בקריאה ראשונה לפני כשלושה שבועות בכנסת, שכר המינימום אמור היה לעלות ל-5,400, ולדרישת מפלגות אחרות מהקואליציה ל-5,500.

בשל ויכוחים בין הוועדות ועיכובים רבים, העברת החוק בקריאה שנייה ושלישית ויישומו ידחו, הכנסת יוצאת כעת לפגרה ארוכה ותחזור לפעילות רק במאי, כך שהעובדים בישראל יצטרכו לחכות זמן נוסף בכדי לקבל את ההעלאה הזעומה שנקבעה.

העיכובים נובעים בשל ויכוחים בין מפלגות, ארגונים ועמותות על גובה ההעלאה, כך נוצר מצב אבסורדי בו לבסוף לא תהיה ההעלאה כלל.

יו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, שערך סיור במרחב משולש צפוני, התייחס לאפשרות כי שכר המינימום לא יועלה כמתוכנן, וציין: ״אמרתי לא פעם בימים האחרונים שייתכן ונצטרך לעשות התאמות מסוימות בעסקת החבילה ובשכר המינימום בפרט. כיפופי הידיים בכנסת והממשלה עלולים לפגוע באוכלוסייה החלשה ביותר. אפשר גם בפגרת הכנסת לכנס דיון דחוף בנושא, ולהעביר את עדכון שכר המינימום עם ההתאמות הנדרשות".

"לא אתן לפגוע בשום צורה ובגלל שיקולים פוליטיים כאלה ואחרים - בעובדים החלשים", הוסיף, "אעמוד כחומה בצורה ואמשיך להגן עליהם. אם אראה שהדברים לא קורים בקצב שמכבד את העובדים, לא אעבור על זה לסדר היום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר