הַנְּתוּנִים בַּצָּרָה וּבַשִּׁבְיָה

הגר"ד לאו יוזם: בי"ד לבירור יהדות לפליטים

נשיא ביה"ד הרבני הגדול עדכן את היועמ"שית על הקמת הרכב שידון במעמד בעלי 'אשרת תייר', מכיוון שרבים מהם עתידים להגיע ארצה ללא מסמכים המעידים על יהדותם (ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הרה"ג לאו עם הראשון לציון הרה"ג יצחק יוסף וקודמו בתפקיד, הרה"ג שלמה משה עמאר (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)

הרב הראשי לישראל, הגאון רבי דוד לאו, נשיא בית הדין הרבני הגדול, החליט להקים הרכב דיינים מיוחד כדי לסייע לעולים שנפלטו מאוקראינה ארצה בבירור יהדותם, זאת מכיוון שרבים מהם עתידים להגיע לישראל ללא מסמכים המעידים על שורשי משפחתם, כך דווח הבוקר (חמישי) בעיתון "ישראל היום".

במכתב ששלח ליועמ"ש לממשלה גלי בהרב מיארה ביום שלישי, ביקש הרב לאו לבחון את סמכות בתי הדין הרבניים לדון בעניינם של הפליטים שנמצאים כעת עם אשרת תייר. "המלחמה באוקראינה גרמה לאלפים להיטלטל אל הלא נודע. חלק גדול נמלטו מבתיהם ונבצר מהם להצטייד במסמכים הדרושים על מנת להוכיח את יהדותם", כתב הרב הראשי.

"כדי לסייע, אקים הרכב מיוחד של דיינים שינסו בכל דרך לעזור להם להוכיח את יהדותם. כדי לייעל את ההליכים, ומאחר שהעומס בבית הדין אינו מאפשר הירתמות מלאה לנושא, אקים הרכב של שלושה דיינים בגמלאות, בעלי ניסיון רב בבתי הדין ובבירור יהדות". הרב לאו ביקש, בין היתר, לבחון את סמכות הדיינים כלפי עולים שאינם אזרחי המדינה.

אמש יצא הרב הראשי לאו לביקור בזק בקהילה היהודית בקישינב, בירת מולדובה, לשם הוזמן ע"י רבה של מולדובה, הרב פנחס זלצמן, שמנהל את מבצע קליטת הפליטים מאוקראינה המגיעים למולדובה.

בתוך כך, בסוכנות היהודית נערכים לצמיחה דרמטית במספרי העולים מאוקראינה, ולהעלאת אלפים באמצעות רכבת אווירית. בחב"ד טוענים כי בשבוע וחצי האחרונים חילצו השלוחים 30 אלף יהודים מערי החזית, במבצע הכולל איסוף יהודים ממרכזים קהילתיים ומנקודות איסוף. לפי חב"ד, בעוד שחלק נקלטו בידי קהילות במערב אירופה, מחצית מהפליטים העדיפו לעקור למחנות בלביב, בצ'רנוביץ ובאוז'הורוד - כדי להישאר בתחומי אוקראינה ולחזור לבתיהם בהקדם האפשרי עם סיום המלחמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר