לרכישת "כיפת ברזל"

הקונגרס אישר: מיליארד ד' נוספים לישראל

בית הנבחרים האמריקני אישר "חבילת מימון" לממשל ביידן, הכוללת גם את הסיוע הצבאי לישראל, ואת התוספת המיוחדת לקניית הטילים המיירטים. בנט, גנץ ולפיד הודו על כך (ביטחון)

רפאל כהן | כיכר השבת |
רה"מ בנט ונשיא ארה"ב ביידן בפגישתם בבית הלבן (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)

בית הנבחרים של ארצות הברית אישר הלילה (בין רביעי לחמישי) "חבילת מימון" לממשל ביידן בהיקף של כטריליון וחצי דולרים, כאשר 730 מיליארד דולרים ממנו יופנו לתקציב הביטחון. מתוך תקציב מחלקת ההגנה האמריקנית, מיליארד דולרים יוקצו לרכישת מיירטים לסוללות "כיפת ברזל", עבור ישראל. יש לציין כי מרבית הייצור מתבצע בתחומי ארצות הברית, כך שמבחינה כלכלית, לאמריקנים קל יותר לאשר הוצאה זו.

הוצאה גדולה זו למען ישראל, מתווספת לסיוע הצבאי השנתי של ארצות הברית למדינתנו, העומד על 3.8 מיליארד דולר, כחלק מהסכם לעשור שנחתם עוד בימי ברק אובמה בבית הלבן. כעת השלב האחרון שנותר הוא אישור הסיוע בסנאט, אך הוא צפוי לעבור ללא בעיות מיוחדות.

סוללת "כיפת ברזל", סמוך לגבול לבנון (צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90)

ראש הממשלה, נפתלי בנט, כתב: "אני רוצה להודות לידידינו בבית הנבחרים האמריקני על אישור הסיוע הביטחוני לישראל, הכולל מיליארד דולר נוספים למיירטי כיפת ברזל. אנו מעריכים מאוד את המחויבות של ארצות הברית לביטחון ישראל. אני רוצה להודות במיוחד לנשיא ביידן, שבפגישתנו הבטיח שהסיוע יעבור - ועמד במילתו".

שר הביטחון, בני גנץ, אמר: "‏אני מבקש להודות לבית הנבחרים האמריקני על אישור חבילת הסיוע הביטחוני לישראל, כולל מיליארד דולר לכיפת ברזל, מתוך מטרה להבטיח את ביטחונה של ישראל ולאפשר לנו הגנה טובה יותר על אזרחינו. תודה מיוחדת לנשיא ביידן על מנהיגותו ותמיכתו הבלתי מתפשרת בביטחון ישראל. אני מבקש להודות בנוסף לחברי, מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין, שדחף את ההצעה. הקשר האסטרטגי בינינו לבין ארה"ב, שמבוסס על ברית אינטרסים וערכים משותפים, חיוני לביטחון ישראל ולשמירה על עליונותה הביטחונית באזור ונעשה הכל כדי לחזק אותו ולשמור עליו".

שר החוץ, יאיר לפיד, הודה גם הוא: "‏התמיכה שקיבלה מדינת ישראל הלילה בבית הנבחרים האמריקני היא עדות ליחסים האסטרטגיים בין ישראל לארצות הברית. תודה על הסיוע של מיליארד דולר למערכות כיפת ברזל ועל המחויבות לביטחונה של מדינת ישראל לאורך השנים. אני רוצה להודות לבית הנבחרים, להנהגה הדמוקרטית והרפובליקנית, ובמיוחד ליושבת ראש בית הנבחרים ולמנהיג הרוב הדמוקרטי, ידידי ישראל, ‎נאנסי פלוסי וסטני הוייר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר